استفاده از سموم غیراستاندارد باعث سرطان کشاورزان پسته‌کار می‌شود

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

نماینده کاشمر در تذکری به وزیر کشاورزی بر لزوم پیگیری وضعیت کشاورزان پسته کار در خراسان رضوی تاکید کرد و گفت که استفاده از سموم غیرمجاز و غیراستاندارد باعث بیماریهای ریوی و پوستی متعدد و انواع سرطان درکشاورزان خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بهروز بنیادی در پایان جلسه علنی امروز (سه شنبه) با تبریک ۲۹ اردیبهشت، ۲ و ۳ خرداد به عنوان اعیاد بزرگ برای ملت ایران درتذکری به وزیر جهاد کشاورزی گفت: در خراسان رضوی بیش از ده هزار هکتار کاشت پسته انجام می شود که متاسفانه سالهاست کشاورزان با آفتی به نام پسیل مواجه اند اما جهاد کشاورزی نتوانسته به کشاورزان کمک کند.

به گفته وی سالیانه بالغ بر ۵۰ درصد محصولات کشاورزان دچار آسیب می شود و کسی پاسخگو نیست؛ از طرفی سموم غیر مجاز و غیر استاندارد توسط دلالان استفاده شده که باعث بیماریهای ریوی و پوستی متعدد و انواع سرطان کشاورزان شده است.

نماینده کاشمر واگذاری توزیع سموم به بخش خصوصی را یکی از پاشنه های آشیل وزارت کشاورزی دانست و تاکید کرد که باید هرچه سریعتر باید به داد کشاورزان خراسان رضوی و پسته‌کاران رسید تا با اعزام تیم کارشناسی از آسیبهای بیشتر جلوگیری شود.

بنیادی در تذکر دیگری به وزیر بهداشت از کمبود متخصصین زنان و رادیولوژی انتقاد کرد و خواستار توزیع متعادل این گروه از متخصصان شد.

وی همچنین با انتقاد از حذف ماده ۸۰ تامین اجتماعی گفت که این موضوع باعث مشکلاتی برای کارفرمایان و کارگران شده است لذا درخواست ما ارائه طرحی از سوی کمیسیون اجتماعی برای تمدید این ماده است.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x