[ad_1]

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، در هفته کاری منتهی به ۵ بهمن برایندهای افت و خیزی شاخص کل منجر به افت ۰.۲ درصدی این نماگر و قرار گرفتن آن در ارتفاع ۱۹۸۰ واحدی در پایان هفته شد تا بازدهی آیفکس به سطح ۸۱ درصد از ابتدای سال جاری برسد.

همزمان اما ارزش بازار فرابورس با ۰.۶ درصد رشد در پایان هفته‌ای که گذشت، افزایش ۶۳ درصدی این متغیر را از ابتدای سال به ثبت رساند.

نگاهی به معاملات انجام‌شده در بازارهای فرابورس نیز نشان می‌دهد، به ترتیب در بازارهای اول و دوم تعداد ۱۳۸۵ و ۴۰۸ میلیون سهم معامله شده که ارزش این دادوستدها به ترتیب ۶۸۲۰ و ۱۶۰۵ میلیارد ریال است.

مقایسه این ارقام با معاملات هفته پیش از آن، حاکی از افت حجم و ارزش دادوستدها در بازار اول و افت حجم در برابر رشد ۲ درصدی ارزش معاملات در بازار دوم است.

بازار پایه نیز در هفته‌ای که سپری شد میزبان تغییر مالکیت ۳۹۷۱ میلیون سهم به ارزش ۷۴۲۸ میلیارد ریال قرار گرفت که نشان از رشد ۱۲۹ درصدی حجم و ۶۸ درصدی ارزش معاملات داشت.

در همین حال بازار ابزارهای نوین مالی شاهد مبادله ۱۰۷ میلیون ورقه در قالب معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بود که ارزش آن ۹۵۵۰ میلیارد ریال رقم خورد. در این بازار اگرچه حجم معاملات با ۹ درصد کاهش روبه‌رو شد، اما ارزش آن رشد ۲۶ درصدی را تجربه کرد.

در این بازار اوراق بدهی در پی مبادله ۸.۹ میلیون ورقه به ارزش۷۶۳۱ میلیارد ریال، افزایش ۲۰ و ۲۵ درصدی حجم و ارزش معاملات را در مقایسه با هفته پیش از آن به ثبت رساند.

بیشتر بخوانید :  مجمع عمومی عادی پست‌ بانک برگزار شد

در تابلو این اوراق در هفته‌ای که سپری شد اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا۷۱۳۱» برای نخستین بار عرضه و هر ورقه آن ۶۰۰ هزار ریال کشف قیمت شد. تعداد کل این اوراق ۱۷ میلیون و ۶۶۰ هزار ورقه و تاریخ سررسید آن ۱۸ مرداد سال ۱۴۰۰ است.

در تابلو اوراق بدهی همچنین نماد اوراق اجاره مرحله دوم اعتماد مبین در نمادهای «مبین۰۱۴»، «مبین۰۱۵» و «مبین۰۱۶» پس از پذیره‌نویسی، به تعداد ۵ میلیون ورقه در جریان معاملات یکشنبه ۳۰ دی‌ماه گشایش یافت.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق گواهی تسهیلات مسکن نیز در این هفته افزایش ارزش معاملات را به ترتیب به میزان ۳۵ و ۶ درصد تجربه کردند.

از سوی دیگر در هفته منتهی به ۵ بهمن، ارزش معاملات خرد بازار سهام شامل دادوستدهای انجام‌شده در بازارهای اول، دوم، پایه، اختیار معامله و شرکتهای کوچک و متوسط SME به رقم ۱۰ هزار و ۳۲۹ میلیارد ریال رسید که از این میزان گروه فلزات اساسی با در اختیار گرفتن ۱۴ درصد از ارزش کل معاملات در جایگاه نخست گروه‌های فرابورسی ایستاد.

صنعت محصولات شیمیایی نیز با اختصاص ۱۲ درصد از ارزش کل معاملات رتبه دوم را از آن خود کرد و گروه هتل و رستوران با معاملاتی به ارزش ۸۹۰ میلیارد ریال در این هفته در جایگاه سوم گروه‌های فرابورسی با بیشترین ارزش معاملات قرار گرفت.

در بازار سوم فرابورس نیز از دوشنبه اول بهمن‌ماه پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک آسمان امید در نماد «آسامید۱» آغاز شده که تا ۵ روز کاری این پذیره‌نویسی فرصت دارد. تعداد واحدهای قابل پذیره‌نویسی نیز ۹۹ میلیون واحد به ارزش هر واحد۱۰۰ هزار ریال است.

بیشتر بخوانید :  عراق بازار نفت اوپک را تسخیر می کند / هند از بازار ایران پرید +جدول

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها