[ad_1]

«حمیدرضا دهقانی نیا» امروز (دوشنبه) در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در این ستاد برگزار شد، افزود: اگر این مبلغ را به ارزش قاچاق تبلت ها، مودم ها و رایانه های لوحی اضافه کنیم حجم وسیعی از گردش مالی را شاهد می شویم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، دهقانی نیا گفت: در طرح ثبت و رهگیری موبایل و تبلت (طرح رجیستری) صرفه اقتصادی را از خرید و فروش قاچاق تلفن همراه می گیریم.

«نمی توان جلو قاچاق گوشی های تلفن همراه را گرفت اما با اجرای این طرح می توانیم آن کالاها را بی ارزش کنیم».

به گفته وی، اگر قاچاقچی خود را با طرح مطابقت داد، بهره کافی را می برد، در غیر این صورت نمی تواند گوشی خود را به فروش برساند و ضرر می کند.

دهقانی نیا اعلام کرد: طرح ثبت و رهگیری موبایل و تبلت (طرح رجیستری) از ۲۸ مهرماه آغاز می شود. از ۲۹ مهر تا ۵ آبان آخرین مهلت فروش تجهیزات و کالای قاچاق است و از آن به بعد دیگر امکان فروش تجهیزات قاچاق وجود ندارد.

از پنجم آبان ماه مدل کالاهای مشمول طرح اعلام می شود و خریداران با وارد کردن #۰۶* از مدل کالاهای اعلام شده باخبر می شوند.

به گفته وی، برای حفظ نظم بازار و حمایت از فروشنده ای که چاره ای جز فروش کالای قاچاق ندارد و ممکن است با مشکلات زیادی روبرو شود، مقرر شد این طرح به صورت گام به گام اجرا شود تا افراد خود را با طرح تطبیق دهند.

بیشتر بخوانید :  سپرده گذاران ثامن الحجج از 20 تیر مابقی سپرده خود را دریافت می کنند / حراج اموال با فروش خودروها آغاز می شود

«در ابتدا، فهرستی از مدل کالاها معرفی و هر چند هفته یکبار سبد کالاهای مشمول طرح گسترده می شود».

** اثرهای مثبت طرح رجیستری تلفن همراه برای مصرف کنندگان

اثرهای مثبت طرح رجیستری تلفن همراه برای مصرف کنندگان گفت: با اجرای این طرح مشکل گارانتی گوشی های همراه برطرف می شود و دیگر درباره ارائه خدمات پس از فروش سوء استفاده ای نخواهیم داشت.

دهقانی نیا ادامه داد: مبارزه با فروش گوشی های سرقت شده و ایجاد سهم بیشتری از تولید برای تولیدکنندگان داخلی از مزایای این طرح برای مصرف کنندگان است.

وی درباره شایعه های مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر دسترسی به اطلاعات و شنود افراد گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شبکه های امنیتی سیستم های ارتباطی از ابتدای برنامه ریزی طرح رجیستری با ما همراهی کرده اند و این شایعه ها، اقدام های خرابکارانه ای از سوی قاچاقچیان است.

طرح ملی ثبت گوشی‌های تلفن همراه موسوم به رجیستری به منظور مقابله با قاچاق این کالا از برنامه‌های مصوب ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

این طرح از ۲۸ مهرماه اجرا می شود.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی نهاوندیانپست اکسپرس کرمانپست پیشتاز اکسپرسپی پال اکانتتاریخچه بیت کوینترخیص خودرو از گمرک انزلیترخیص کار ابادانترخیص کار بندر لنگهترخیص کار خودروترخیص کالا از گمرک شهید رجاییترخیص موتور بدون گواهینامهتصدی به حمل و نقلتعرفه واردات خودرو نصف شدحمل از چینحمل بار جرثقیلحمل و نقل پایدارحمل و نقل جاده ای بین المللیخريد اينترنت 4g ايرانسلخرید ابزار آلات صنعتیخرید ابزار کشاورزیخرید از کشور چینخرید اینترنتی 4050خرید اینترنتی Ebayخرید اینترنتی ساعتخرید تجهیزات نجاریخرید خط تولید شیرآلاتخرید خط تولید مواد غذاییراهنمای خرید کالا از خارجرهگیری مرسولات سفارشیسایت آمازون+کتابسرویس پست اکسپرسشرکت حمل و نقل هوایی بین المللیصادرات غیر نفتی عربستانصرافی فردوسی تهرانصرافی های اصفهانظرفیت حمل بار رباتفروش یوان چینقوانین گمرکی در ترکیهکارگو شیپکارگو یعنی چهمعینیت عواید و گمرکاتنرخ حمل هوایی از چینواردات ابزار از چینواردات پیچ و مهره از چینواردات خودرو خارجی دست دومواردات ظروف یکبار مصرف گیاهیواردات کالا از ترکیهواردات لوازم یدکی خودرو از چینواردات و ترخیص کالا از چینیبانک صادرات

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها