[ad_1]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تعادل، بسیاری از کشورها، گوسفند و بز زنده را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند اما طبق آمارهای به دست آمده، تولید و مصرف دام در کشورهای خاورمیانه، بالاتر از سایر مناطق بوده اما درحال حاضر در بسیاری از کشورهای دیگر به ‌ویژه در افریقا نیز درحال افزایش است.

براساس تازه‌ترین گزارش‌های به دست آمده، درآمد سودان از صادرات گوسفند و بز بیش از ۵۶۱ میلیون دلار برآورد شده است. صادرات دام در این کشور پس از تولید نفت، بالاترین میزان درآمد این کشور بر مبنای ارز خارجی است. بیشترین میزان دام‌های زنده این کشور به کشورهای خاورمیانه است. هر چند که تولید دام در عربستان درحال افزایش است اما به‌ ویژه در ایام حج، صادرات دام گوسفند و بز به این کشور رشد قابل ‌توجهی دارد. طبق گزارش‌های به دست آمده، عربستان سعودی یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان دام زنده از سودان محسوب می‌شود و سودان نیز علاوه بر دام زنده، درصد قابل ‌توجهی از محصولات دامی خود را به این کشور صادر می‌کند؛ موضوعی که منجر به افزایش قیمت دام زنده در سودان نسبت به کشورهای دیگر شده است. سومالی نیز با ارزش صادراتی بیش از ۳۷۰میلیون دلار به عنوان دومین صادرکننده دام زنده در جهان معرفی می‌شود.

این کشور سالانه، گوسفند و بز بسیاری به کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان، یمن، کویت، امارات، عمان و قطر صادر می‌کند. سومالی برای افزایش صادرات دام زنده توجه بسیاری به تهیه علوفه مناسب و واکسیناسیون دارد. حتی در سال‌های اخیر کیفیت بازارهای محلی گوشت و فرآورده‌های دامی در این کشور رو به افزایش است. اردن نیز سالانه بیش از ۶ میلیون راس گوسفند و بز را به کشورهای خاورمیانه صادر می‌کند. در اردن، دام‌های مختلف در شرایط مناسبی رشد کرده و پس از آن در بازار و مناطق مرزی به ‌فروش می‌رسند. هر چند که طبق گزارش‌های به دست آمده، بخش قابل‌ توجهی از دام‌های صادراتی این کشور در ماشین‌های ویژه حمل‌ونقل از بین می‌روند اما اردن، سومین کشور صادرکننده دام زنده در جهان شناخته می‌شود. طبق آخرین آمار به دست آمده، ارزش صادرات این کشور بیش از ۲۰۰میلیون دلار در سال اعلام شده است. همانطور که گفته شد، صادرات دام زنده از کشورهای افریقایی در سال‌های اخیر رشد قابل ‌توجهی داشته و کشورهای افریقایی به عنوان ۳کشور اول صادرکننده گوسفند و بز شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید :  زنگنه: هیچ وقت نگفتم در بنزین خودکفا می‌شویم/ حکم پرونده صادرات گاز به ترکیه محرمانه است

بعد از این کشورها استرالیا، چهارمین رتبه را در صادرات دام زنده به خود اختصاص داده است. این کشور علاوه بر اینکه یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان گوشت گاو در جهان شناخته می‌شود، ارزش صادرات دام زنده در این کشور سالانه حدود ۱۹۳میلیون دلار برآورد شده است. از آنجا که استرالیا به صادرات دام و فرآورده‌های دامی خود به اندونزی بسیار وابسته است با محدود شدن واردات از طرف این کشور بسیار لطمه دید. طبق گزارش‌های به دست آمده در سال‌های ۲۰۱۲و ۲۰۱۳ اندونزی واردات دام خود را از استرالیا محدود کرد و در سال ۲۰۱۴ استرالیا با لغو این محدودیت، صادرات دام زنده خود را تا ۲۵درصد افزایش داد.

رومانی و اسپانیا نیز با ارزش صادراتی بیش از ۱۰۰میلیون دلار به ترتیب پنجمین و ششمین کشورهای صادر‌کننده دام زنده در جهان شناخته می‌شوند. ارزش صادرات گوسفند و بز زنده از اتیوپی نیز بیش از ۸۵ میلیون دلار اعلام شده است. این کشور فقیر که در بسیاری اوقات با مشکلاتی چون قحطی و خشکسالی روبه‌روست، تلاش می‌کند تا با تامین دام و فرآورده‌های دامی بسیاری از کشورهای اسلامی، بخشی از بحران‌های مالی خود را برطرف کند.

در این رتبه‌بندی، ایران هشتمین کشور در صادرات گوسفند و بز زنده در جهان شناخته می‌شود. این درحالی است که در زمینه تولید و صادرات پشم و فرآورده‌های دامی، رتبه پنجم را در جهان به خود اختصاص داده است. طبق آخرین آمارهای به دست آمده، ارزش صادرات دام زنده از این کشور بیش از ۷۶میلیون دلار اعلام شده است. بسیاری از گزارش‌ها نیز از افزایش تولید گوسفند و بز در ایران خبر می‌دهد.

بیشتر بخوانید :  کاهش نرخ سود تسهیلات به صادراتی

فرانسه، مجارستان، هلند و عمان نیز با ارزش صادراتی کمتر از ۵۰ میلیون دلار به ترتیب در رتبه‌های بعدی کشورهای صادرکننده دام زنده قرار گرفته‌اند. این درحالی است همانطور که گفته شد، عمان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای واردکننده دام زنده از سودان و سومالی شناخته می‌شود.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی تهران خیابان طالقانیپست سريع بين الملليپست سریع Tpgپی پال نمایندگیترخیص خودرو جانبازانترخیص خودرو زنجانترخیص دبیترخیص کار گمرکترخیص کالا از گمرک بندر انزلیچگونه وب مانی را شارژ کنیمحمل بار دریایی از چینخرید اینترنتی 3040خرید اینترنتی سیم کارت 0901خرید جعبه ابزار فلزیخرید خط آمریکاخرید دلار آمازونخرید لیوان یکبار مصرفخرید مستر کارت 10 دلاریرهگيري مرسولات ژستيرهگیری مرسولات ثبت احوالسایت امازون دات کامسکه و صرافی الفصرافی علی پاکپورصرافی فدکصرافی و قیمت ارزضريبة ترخيص السيارات فى مصر 2014ضوابط واردات داروفریت بار کلگریقبول سفارش خرید از خارجقوانین گمرک ایرانکارت بازرگانی ایرانکارت بازرگانی شخص حقوقیکد رهگیری مرسولات اداره پستکد رهگیری مرسوله پیشتازگمرك پيرانشهرگمرک امام خمینی فرودگاهگمرک ایرانمدیر کل گمرک امام خمینیمستر کارت فیزیکی قابل شارژواردات به ایرانواردات پوشاکواردات خودرو ارسواردات خودرو سواریواردات خودرو کارکرده از دبیواردات شکلات خارجیواردات فلسطينواردات قطعات الکترونیک از چینواردات لوازم خودرووب سایت مانی قاسمی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها