[ad_1]

دکتر ایرج حریرچی با حضور در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما، به وضعیت استعمال مواد دخانی در کشور پرداخت و افزود: در استان هایی مانند اصفهان، خراسان رضوی و شمالی و چهارمحال و بختیاری با کمک استانداران و دادستان ها، توانسته ایم موفقیت های زیادی در محدود کردن عرضه دخانیات و ممنوعیت مصرف آن در اماکن و مراکز عمومی داشته باشیم و از دادستان های قم و البرز هم که به این قافله پیوستند، تشکر می کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی با انتقاد از وضعیت نامناسب عرضه مواد دخانی در تهران، گفت: در پایتخت هر روز با پدیده هایی مانند عرضه قلیان در منزل، قلیان های مسافرتی و عرضه توتون های معطر روبرو هستیم.

حریرچی ادامه داد: وزارت بهداشت برای ممنوعیت استعمال دخانیات در مراکز و اماکن عمومی، قدرت اجرایی ندارد و تنبیهات قانونی در نظر گرفته شده مانند جریمه ۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار ریالی بسیار ناچیز و به اندازه چند دقیقه فروش برخی از این اماکن است.

وی افزود: در تهران برخی از محل ها چندین بار پلمپ شده اما به دلیل عدم بازدارندگی لازم و جریمه های چند صد هزار تومانی، به سرعت بازگشایی شده اند.

حریرچی گفت: نقش وزارت بهداشت در کاهش استعمال دخانیات، ترویجی و هماهنگی بین بخشی است و نمی تواند برای مبارزه با آن، حکمی صادر کند.

وی با عنوان این مطلب که ایران در بین ۱۸۱ کشور دنیا، ارزان ترین قیمت عرضه سیگار را دارد، افزود: قیمت سیگار در کشورهای سازنده و صادر کننده سیگار، ۵ برابر ایران است.

بیشتر بخوانید :  نحوه پاسخگویی به خریداران خودرو باید ارتقاء یابد

سخنگوی وزارت بهداشت، تاکید کرد: مهمترین عامل کاهش مصرف دخانیات، افزایش قیمت است و در این مورد لوایح زیادی به مجلس ارائه داده ایم. بطوریکه در تصویب برنامه ششم توسعه پیشنهاد دادیم مالیات بر خرده فروشی سیگار در کشور، ۴ برابر شود اما این پیشنهاد مورد قبول واقع نشد و مالیات بر کارخانه تولید کننده بسته شد.

وی گفت: کل بودجه طرح تحول سلامت ۴۸۰۰ میلیارد تومان است که به طور کامل هم اختصاص نیافته اما با اصلاح مالیات بر عرضه مواد دخانی، می توانیم علاوه بر ایجاد سالانه ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نظام سلامت، مصرف دخانیات را نیز کاهش دهیم.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب ها26آذر روز حمل و نقلآیا واردات خودرو به صرفه استاتاق بازرگاني قزويناتاق بازرگاني وصنايع ومعادن تهراناتاق بازرگانی ایران و ترکیهاتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستانارسال پول به ترکیهانتقال پول به حساب paypalپست سریع به کاناداپیگیری شماره مرسولهپیگیری مرسوله گواهینامهتجهیزات شبکه وایرلس 10 کیلومترترخیص کار در گمرک تهرانترخیص کالا یعنی چهچگونه از ایبی خرید کنیمحمل بار از لندن به ایرانحمل و نقل بین المللی پرشیا مهروحمل و نقل بین المللی دور روحمل و نقل سوخت کشورخريد دلار اينترنتيخرید ابزار دوچرخهخرید از آمازون و ایبیخرید اینترنت 3g رایتلخرید اینترنتی 50خرید اینترنتی پنبه ریزخرید اینترنتی تامی هیلفیگرخرید چینی مرغیخرید ساکس آمریکاخرید سربازی خارج کشورخرید کتاب از سایت های خارجیشرکت حمل و نقل بین المللی قزوینصاحب سایت آمازونصادرات 3152صرافی شیرازفرات گارگوفروش عمده ابزار آلاتفریت بار تبریزگرفتن کارت بازرگانی زنجانگمرک اصفهانگمرک زاهدان سایتنحوه ی واردات خودروهتل جی پی پالاسواردات از آمریکا به ایرانواردات ایرانواردات خودرو از دبیواردات ژلاتینواردات ضایعات آلومینیومواردات کالا بدون ثبت سفارشواردات و صادراتوسایل حمل و نقل هوایی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها