ارزآوری ۳۵۰ میلیون دلاری گیاهان دارویی برای کشور

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش تراز ،مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد گفت: در زمان حاضر، سالانه حدود ۳۵۰ میلیون دلار صادرات شامل گل محمدی، زعفران، آویشن و انواع و اقسام گونه ها از کشور انجام می شود.
به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، پیمان یوسفی آذر گفت: فرهنگسازی برای مصرف گیاهان دارویی، توسعه کشت و کار، به روز کردن تکنولوژی و فرآوری از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است.
وی اظهار داشت: از جمله مزیت‌های کشت گیاهان دارویی، نیاز کم به منابع آبی است و با توجه به بحرانی که در این خصوص در کشور وجود دارد، وزارت جهاد کشاورزی با یک نرخ رشد آرام و منطقی کشت گیاهان دارویی را دنبال می‌کند.
این مقام مسئول افزود: مرکز ملی گیاهان دارویی آمادگی لازم را دارد تا اطلاعات لازم را در اختیار کشاورزانی که خواهان تغییر کشت هستند، قرار دهد.
یوسفی آذر ادامه داد: همچنین استان البرز دارای مراکز علمی و تحقیقاتی برجسته‌ای مانند مرکز تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی است که کشاورزان می‌توانند برای مشاوره و کسب اطلاعات لازم، به آنها مراجعه نمایند.
مجری طرح ملی گیاهان دارویی گفت: این وزارتخانه برای همکاری در توسعه منطقی بازار، آماده است.
وی بیان داشت: البرز دارای مزیت‌هایی مانند نزدیکی به پایتخت و برخورداری از فرودگاه باری برای صادرات گیاهان دارویی است که اگر ما بتوانیم پایانه‌ی صادراتی را در استان البرز پایه گذاری کنیم، به طور قطع ظرفیت‌های تحقیقاتی منطقه در زمینه گیاهان دارویی متحول خواهد شد.
یوسفی آذر اظهار داشت: گیاهان دارویی در دنیا با یک اقتصاد نو ظهور با نرخ رشد ۹ درصد مطرح است و با سرعت پیشرفتی که دارند در آینده نه چندان دور یکی از بخش‌های مهم در کشاورزی خواهد بود.
مجری طرح گیاهان دارویی گفت: فرهنگ سازی برای مصرف گیاهان دارویی، توسعه کشت و کار، به روز کردن تکنولوژی و فرآوری و آخرین حلقه که مهم‌ترین سیاست ما را تشکیل می‌دهد حلقه‌ی بازار و مارکت از مهم‌ترین سیاست‌هایی است که ما دنبال می‌کنیم.
وی اضافه کرد: ما معتقدیم که اولین سیاست، افزایش صادرات و ورود به بازارهای جهانی است و مهم‌ترین استراتژی ما معرفی گیاهان دارویی ایران به دنیا و برند سازی و توسعه‌ی صادرات است.
یوسفی آذر گفت: اگر صادرات این بخش رونق بگیرد به طور قطع فرآوری، تولید و کسب و کار را رونق خواهد بخشید.
وی افزود: تولید استاندارد مطابق با معیارهای جهانی و افزایش تکنولوژی و به روز کردن فناوری در زمینه کشت گیاهان دارویی و تعریف محصولات جدید، معرفی زعفران و گل محمدی ایران به دنیا از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است.
وی اظهار امیدواری کرد: با سیاست گذاری‌های دولت در حوزه کسب و کار، بتوانیم با کشت گیاهان دارویی، بخش‌های مهم اشتغال زا و ارزآوری را در کشور پایه گذاری کنیم و حضور مؤثر در بازارهای صادراتی از جمله مباحثی است که در این خصوص دنبال می‌شود.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x