[ad_1]

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا سود بانکی به زیر ۱۰ درصد نرسد واحدهای ما در تولید مشکل دارند و همه ما مسئول هستیم. برنامه‌ریزی‌های کلان را دولت باید انجام دهد و اداره امور به صورت کلی صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، دکتر برات قبادیان در مراسم روز ملی حمایت از صنایع کوچک اظهار کرد: دولتمردان و مسئولین در راستای حمایت از صنایع کوچک باید برنامه‌ریزی کرده و اولویت قائل شوند.

وی ادامه داد: وزارت در هر استان دو ارگان سازمان صنعت و شرکت شهرک‌ها دارد و این دو باید نقش تسهیلگر را داشته باشند و زیرساخت‌ها را آسان کنند.

قبادیان خاطرنشان کرد: مسائلی مانند مالیات، تسهیلات بانکی، قوانین و مقررات دست و پاگیر اموری که به سهولت کسب و کار منتهی می‌شوند ازجمله مواردی هستند که باید تسهیل شوند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران کشوری با منابع فراوان ازجمله نفت و گاز و چهارفصل بودن پتانسیل‌های خوبی برای توسعه دارد.

وی یادآور شد: در هشت سال وفور نعمت فروش نفت را داشتیم به طوری که در ۸۰ سال قبل سابقه نداشته است؛ این دوره می‌توانست جهش اقتصادی و صنعتی قابل توجهی در کشور ایجاد شود اما اینطور نشد.

قبادیان با بیان اینکه طی چهار سال اخیر نیز گلایه‌هایی وجود دارد و آنها را می‌پذیریم، گفت: در این دوره کشورهای دیگری نیز دچار تورم و رشد منفی بوده‌اند و تنها ایران با این مشکل روبرو نیست.اشکالات اساسی ساختاری داریم که به من مسئول و صنعتگر برمی‌گردد. کشور پتانسیل‌هایی دارد که باید در این راستا سرمایه‌گذاری کنیم. اگر در زمینه‌ای شروع به کار کردیم و دیدیم که به شکست برمی‌خوریم قطعاً رکود درپی خواهد داشت. امروز بدون برنامه‌ریزی حتی یک خانواده را نمی‌توان اداره کرد.

بیشتر بخوانید :  به‌زودی به صادرات ۱۵میلیون تُنی فولاد می‌رسیم

وی، را استانی با مواهب و پتانسیل‌های فراوان برشمرد و افزود: اگر در این راستا سرمایه‌گذاری نکنیم نتیجه آن وضعیت کنونی می‌شود. در کجای کشور آمایش انجام داده‌ایم؟

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: لرستان در رابطه با سنگ و گیاهان دارویی پتانسیل خوبی دارد و می‌تواند به عنوان یک قطب تخصصی مطرح شود.

وی گفت: نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم اقتصادمان فعال باشد اما با دنیا در ارتباط نباشیم. موضوع هسته‌ای ایران حل شده و آینده‌ای روشن در تمام زمینه‌ها داریم.

قبادیان از وجود ۷۰۰۰ دانشجو در دانشگاه لرستان و ۱۲ هزار نفر در دانشگاه علمی کاربردی استان خبر داد و افزود: این تعداد دانشجو در اقتصاد استان چه نقشی دارد و چه تأثیری در حل مشکلات استان داشته است؟

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ارتباط بین صنعت و دانشگاه قطع است، گفت: به شدت پیگیر حل این مشکل هستیم. در تسهیلگری و حل و فصل مشکلات واحدها مسئول هستیم اما اموری که بیرون از این دستگاه است را باید در سطح کلان کشور و بین سه قوه حل شوند.

وی با بیان اینکه در کشور ۶ برابر حد نیاز مجوز کارخانه تولید دارو صادر شده است، گفت: این کارخانه‌ها به خارج صادرات ندارند، برای همین مجبورند یک ششم ظرفیت خود کار کنند؛ اگر برنامه صادرات نداشتیم چرا این تعداد مجوز صادر شده است؟ هم اکنون کارخانه سنگ وجود دارد که با ۱۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند که اگر به صورت کامل فعال شوند می‌تواند اشتغالزایی بیشتری ایجاد کند.

قبادیان در پایان اظهار کرد: امروزه فکر، دانش و فن‌آوری حرف اول را می‌زنند و اگر بخواهند این بخش را جدی بگیرند باید به سراغ دانشگاه‌ها بروند.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید :  اپل درصدد ورود به صنعت خودرو‌های خودران

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی کرمانشاهبازی های بیت کوینیبانک صادرات گتجهیزات شبکه های توزیعترخیص از گمرک جلفاترخیص کار شلمچهترخیص کاران بندرعباستعرفه واردات خودرو 1394جدیدترین واردات از چینحمل بار شرق تهرانحمل حیوانات هواپیماحمل و نقل عمومی هواییخدمات حمل هوایی بارخرید از شرکتهای چینیخرید اینترنت 8 مگابایتخرید اینترنتی روکش صندلی 206خرید اینترنتی ویندوز 8.1 اورجینالخرید دلار بانکیخرید مکمل بدنسازی از خارجراهنمای ترخیص کالارهگیری مرسوله پستی از طریق پیامکشرایط صادرات به چینصادرات بار هواییصادرات خودرو 93صادرات گیاهان داروییصدور کارت بازرگانی لرستانصرافی های منطقه 7فروشگاه ابزارق مت خودرو وارداتقوانین گمرک برای واردات خودروقوانین گمرکی منطقه آزاد اروندقیمت فروش خط تولید ظروف یکبار مصرفکارت بازرگانی کرمانکارت بازرگانی مدارککارگو هواپیمایی قطرکرایه حمل کانتینر از چین به ایرانگمرک تهران کجاستگمرک جنوب تهرانگمرک دوغارون تایبادمتصدی حمل ونقل زمینیمراحل ترخیص خودرو پلاک اروندمنظور از اتاق بازرگانی چیست؟نحوه ترخیص خودرو از گمرکهزینه حمل دریایی از چین به ایرانواردات از چین صادرات به چین خرید کالاواردات خودرو از چینواردات و صادرات چیستوظایف ترخیص کار گمرکوکالتنامه ترخیص کالا

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها