[ad_1]

عضو هیئت مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار کشور با بیان اینکه یک اختلاف ۵۳ درصدی میان دستمزد کارگران و خط فقر ایجاد شده است گفت: ما کارگرانی را می‌شناسیم که در این وضعیت از ساعت چهار تا شش و نیم صبح مسافرکشی می‌کنند بعد از ساعت هفت صبح تا چهار بعد از ظهر در کارگاه مشغول هستند و بعد از آن هم به دستفروشی مشغول می‌شوند تا بتوانند زندگی خود را بچرخانند بنابراین آرامش و آسایشی در این زندگی نیست.

علی اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی گروه تجاری ققنوس از حضور جمعی از کارگران البرز در مقابل خانه کارگر خبر داد و گفت: این حضور هر ساله به مناسبت سالروز تصویب قانون کار در سال ۶۹ برگزار می‌شود تا کارگران بتوانند خواسته‌های صنفی خود را به گوش دولت برسانند.

اصلانی افزود: قرار بود این حضور پس از صدور مجوز از طرف وزارت کشور  در مقابل وزارت کار و با حضور کارگرانی از سراسر کشور انجام شود اما به علت صادر نشدن مجوز، فقط به جمعی از کارگران البرزی و تهرانی در مقابل خانه کارگر محدود شد.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار البرز در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در این حضور مورد تأکید کارگران قرار گرفت بحث فاصله میان حقوق مصوب کارگران با خط فقر و تورم فعلی است.

وی افزود: اسفند ماه سال ۹۶ حقوق مصوب برای کارگران یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شد؛ حال خط فقر طبق اعلام دولت در شهرهای بزرگ به سه میلیون تومان رسیده و فاصله زیادی هم میان درآمد کارگران با تورم ایجاد شده است. فاصله میان درآمد با خط فقر برای کارگران به ۵۳ درصد رسیده است؛ در چنین وضعیتی تصور اینکه یک کارگر با یک خانواده چهار نفره در این وضعیت تورم و با حقوقی که آن هم اگر به موقع پرداخت شود چگونه گذران زندگی می‌کند سخت است.

بیشتر بخوانید :  تمدید مهلت ثبت سفارش و ترخیص برنج وارداتی تا اول شهریور

وی گفت: زندگی کارگران این روزها با معجزه می‌گذرد؛ کارگری که نهایتاً یک میلیون ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند برای اجاره خانه در حاشیه شهر باید ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان هزینه پرداخت کند.

اصلانی افزود: ما کارگرانی را می‌شناسیم که در این وضعیت از ساعت چهار تا شش و نیم صبح مسافرکشی می‌کنند بعد از ساعت هفت تا چهار بعد از ظهر در کارگاه مشغول هستند و بعد از آن هم به دستفروشی مشغول می‌شوند تا بتوانند زندگی خود را بچرخانند؛ آرامش و آسایشی در این زندگی نیست.

وی خاطرنشان کرد: در این حضور ما از دولت خواستیم با توجه به درآمدی که تاکنون داشته در قالب یارانه به خانواده کارگران هم کمک و فکری به حال کارگران کند چون ادامه این روند برای  ۱۳ میلیون کارگر و ۵۳ میلیون نفر خانواده کارگری نگران کننده خواهد بود.

اصلانی ادامه داد: یکی دیگر از خواسته‌های ما اصلاح قانون کار در فضایی آرام است؛ قانون کار فعلی به شیر بی یال و دمی شبیه شده که از آن فقط یک صدا مانده است؛ هم کارگر، هم کارفرما و هم دولت از این قانون ناراضی هستند به همین دلیل ما هم موافق اصلاح قانون کار هستیم اما به شرطی که این کار در تعامل سه طرف و در یک فضایی آرام دنبال شود. در هر حال امروز بخشی از کارگران البرزی و تهرانی مقابل خانه کارگر جمع شدند تا این مسائل را به گوش دولت برسانند و خواسته‌های صنفی خود را بیان کنند.
انتهای پیام
 
 

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها