[ad_1]

کاوه زرگران، در رابطه با تجارت این دو کشور، گفت: برزیل در زمینه تأمین و تولید بسیاری از اقلام کشاورزی مزیت نسبی دارد، بطوری که بسیاری از اقلام کشاورزی در این کشور با پایین‌ترین قیمت تولید می‌شود و کشور دیگری نمی‌تواند در زمینه تولید این محصولات کشاورزی با آن رقابت کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل با بیان اینکه برزیل به صورت سنتی تأمین کننده بسیاری از اقلام کشاورزی مهم  دنیاست، افزود: این کشور صادرکننده شکر، ذرت، دانه سویا و کنجاله سویا است و در بسیاری از این تولیدات به لحاظ قیمت و کیفیت مزیت مطلق دارد.

وی بیان داشت: از آنجا که به لحاظ آب و هوایی کشور در شرایط خشک و نیمه خشک قرار دارد برخی از اقلام کشاورزی از برزیل به کشور وارد می‌شود که البته بسته به وضعیت بارندگی و سیاست دولت مقدار آن متغییر است.

زرگران در مورد ارزش واردات کالا در سال گذشته از برزیل گفت: ارزش واردات کالا از برزیل ۲.۲ میلیارد دلار بوده اما در زمینه صادرات خوب عمل نکرده‌ایم و ارزش صادرات ما به این کشور فقط ۷۵ میلیون دلار بوده است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل بیان داشت: حدود ۵۰ میلیون دلار از صادرات ایران به برزیل مربوط به فرآورده‌های پتروشیمی از جمله کود بوده،حدود ۲۰ میلیون دلار شامل آهن و استیل و در این میان کشمش هم سهم ناچیزی در صادرات به برزیل داشته است.

وی گفت: بخش اعظمی از ذرت مورد نیاز کشور از برزیل تأمین می‌شود.

بیشتر بخوانید :  علت انفجار دکل نفتی مشخص شد/ اعزام نماینده ویژه وزیر نفت به محل حادثه

زرگران با اشاره به اینکه واردات شکر به کشور ممنوع است، اظهار داشت: اما در حد مجاز وارد می‌شود و سال گذشته ۲۰۰ میلیون دلار شکر از برزیل به کشور وارد شده است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل با بیان اینکه کشورهای مختلف برای توسعه صادرات مشوق‌هایی را در اختیار صادرکنندگان خود قرار می‌دهند، گفت: طبیعتا اگر دولت تمایلی برای افزایش صادرات به این کشور داشته باشد، با توجه به بعد مسافت باید یارانه‌ای را برای حمل و نقل کالا به این کشور در اختیار صادرکنندگان قرار دهد.

وی با بیان اینکه برزیل سالانه حدود ۶ میلیارد دلار کود‌های کشاورزی وارد می‌کند، بیان داشت: این کشور حدود ۶.۵ میلیارد دلار محصولات پلاستیکی و حدود ۱.۳ میلیارد دلار آهن و استیل از اقصی نقاط دنیا وارد می‌کند.

زرگران گفت: پتانسیل تولید کود کشاورزی، آهن و استیل و همچنین محصولات پلاستیکی در کشور وجود دارد، بنابراین می‌توان با برنامه‌ریزی و فراهم کردن یک سری مشوق‌ها، زمینه‌های صادرات بیشتر این محصولات را به برزیل فراهم کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون برنامه‌ریزی خاصی برای صادرات این محصولات به برزیل انجام نشده است، گفت: اخیرا با ایجاد اتاق بازرگانی مشترک ایران و برزیل، اتاق بازرگانی ایران تصمیم گرفته تا زیرساخت‌های لازم را برای تجارت بیشتر بین دو کشور فراهم کند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و برزیل با بیان اینکه هنوز در زمینه روابط بانکی با این کشور دچار مشکل هستیم، گفت: در حال حاضر نقل و انتقالات بین بانکی کالاهایی که مستقیم از برزیل به بندرعباس وارد می‌شود، تأیید نمی‌شود.

زرگران افزود: تعیین چشم‌انداز و برنامه‌ریزی بلند مدت تجاری اساسا از وظایف دولت و سازمان توسعه تجارت است اما بخش خصوصی در هر جایی که امکان تجارت وجود دارد شانس خودش را آزمایش می‌کند.

بیشتر بخوانید :  زنگنه: برخی گمان می کنند قرارداد با توتال اسلام را به خطر می اندازد/ به خطر افتادن اسلام با بیکاری و از بین رفتن سرمایه مردم

براساس این گزارش: ماه گذشته اتاق بازرگانی ایران و برزیل در راستای توسعه روابط تجاری بین دو کشور افتتاح شد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی گوانجوارسال پول به امریکاانتقال پول به کارت عابر بانک ملیانتقال پول به مجارستانبیمه ی حمل و نقلپست اکسپرسپیگیری مرسوله خارجهتجهیزات شبکه دلتاتجهیزات شبکه وایرلس اصفهانترخیص دبیترخیص رهبریترخیص کالا از بندر انزلیترخیص کالا از گمرک بندر انزلیتعرفه ی واردات خودروجدیدترین تجهیزات شبکهحمل و نقل ریلی ایرانحمل و نقل شهریحمل و نقل ققنوسخدمات کارگو در چینخرید آیفون 5 اس از خارجخرید اینترنتی از خارجخرید اینترنتی از سایت Ebayخرید اینترنتی کتاب ملت عشقخرید خط تولید خلال دندانخرید دلار مستر کارتخرید قالب از سایت های خارجیخرید کتاب در خارج از کشورخرید کفش از چینخرید یونجه چینسرپرست ترخیص کالاشرکت فریت بارصادرات 3027صادرات ایران به کاناداصادرات پوستصادرات گل به روسیهصادرات موبایل بانکصادرات و واردات چیستفریت بار کاناداقیمت بیت کوین به ریالکارت بازرگانی ثبت نام تهرانکارت بازرگانی ویکیگمرک هراتمجوز واردات خودرو برای فرزندان شهدامراحل ترخيص خودرو از پاركينگهزینه ترخیص خودرو وارداتیواردات تجهیزات صنعتیواردات ثبت سفارشواردات خودرو ارس نوریواردات دولت روحانیواردات ماشین الات سنگین از دبی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها