[ad_1]

به گزارش خبرنگارمهر، سیدمحمود نوابی امروز یکشنبه در همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان کردستان که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزارشد، گفت: از سال ۸۰ تاکنون ۱۶  همایش ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در ۹ اسفندماه برگزار شده که نسبت به اولین دوره آن شاهد رشد۲۲ برابری در حوزه متقاضیان و ۱۷ برابری در حوزه منتخبین بودیم.

وی با بیان اینکه این همایشی داوطلبانه است، عنوان کرد:  فراخوان برگزاری هفدهمین دوره ملی این همایش اعلام شده که توسط هیئتی عالی رتبه ارزیابی واحدهای شرکت کننده انجام می شود.

نوابی با اشاره به اینکه این همایش تجلیل از بنگاه های اقتصادی برتر در حمایت از حقوق مصرف کنندگان است ، گفت: اصل بر این است که تولیدکنندگان حقوق مصرف کنندگان را در نظر بگیرند اگر این اتفاق رخ ندهد قطعا این واحدها محکوم به فنا خواهند بود.

وی اظهارداشت: کردستان در برگزاری این همایش جلوتر از استان هایی هم چون اصفهان است و شرکت ۳۲ بنگاه اقتصادی استان در این ازمون و همایش  نشان از اعتماد به نفس انهاست.

وی با اشاره به اینکه  قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان  در سال ۸۸ مصوب شده است، عنوان کرد: این قانون دارای مواد مترقی است و یکی از این ماده ها مربوط به تشکیل انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان است.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: هم اکنون ۲۸۹ انجمن شهرستانی، ۳۰ انجمن استانی و یک انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در کشورمان فعال هستند.

وی با بیان اینکه انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان در دنیا نقش مهم و اثرگذاری دارند، بیان کرد: این انجمن ها ساختارهای مالی پیش بینی نشده در کشورما دارند که امیدواریم در حوزه توانمندسازی آنها بیشتر کار و اقدام شود.

بیشتر بخوانید :  بازدید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از شرکت هاکوپیان

معاون وزیرصنعت،معدن و تجارت بیان کرد: درماده ۶ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان  تاکید شده استانداران و دستگاه های اجرایی در حوزه شفاف سازی و فرایند حقوق مصرف کنندگان باید بر فرایند کاری واحدهای تولیدی نظارت داشته باشند.

نوابی اضافه کرد: متاسفانه تاکنون ماده مذکور مورد غفلت واقع شده و کسی با جدیت در این حوزه وارد نشده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا در حوزه عرضه از موارد حمایت های ما از تولید و مصرف کننده است، گفت: در قاچاق کالا خیلی از دستگاه ها نقش دارند و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حوزه مبارزه با توزیع وظایفی برعهده دارد.

وی از رشد ۱۰ برابری جمع آوری کالای قاچاق در سطح عرضه در سال ۹۵ نسبت به ۹۴ خبر داد و اظهارداشت: امسال هم مبارزه با عرضه کالای قاچاق جزو اولویت های ما است.

وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم زیرساخت خوبی برای جهش صنعتی و خدماتی کشور ایجاد شده است، بیان کرد: ۳۰ هزار میلیاردتومان امسال از سوی دولت دوازدهم برای تسهیل و رفع موانع تولید در کشور اختصاص پیدا کرده است.

معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت ادامه داد: سال گذشته از میزان تسهیلات مربوط به رفع موانع تولید برای استان ها سهم تعیین شد ولی امسال سهمی وجود ندارد و هر استانی فعال تر و بهتر عمل کند می تواند تسهیلات بیشتری دریافت کند.

وی اضافه کرد: از ۳۰ هزارمیلیارد تومان، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی  در نظر گرفته شده و علاوه بر این امسال صنوف تولیدی هم می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید :  واکنش ها به قرارداد توتال

وی بیان کرد: وزارت صنعت،معدن و تجارت تعهد ایجاد ۴۵۰ هزار شغل در سال جاری را داده است که درپنج ماهه نخست امسال حدود ۵۰ در صد آن محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه کردستان در سرمایه گذاری صنعتی دچار عقب ماندگی است، گفت: تعیین بسته ها و مشوق های سرمایه گذاری یکی از بهترین مسیرهای جبران این عقب ماندگی است.

وی یادآورشد: شعار اصلی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان این است که حق الناس بر حق الله مقدم است.

 

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی ایران و آلماناتاق بازرگانی زباناتاق بازرگانی سمناناتاق بازرگانی غنااخبار گمرک جمهوری اسلامی ایرانارسال پول به هندوستانبهترین پست بین المللیپست اکسپرس ایرانپست بین المللی ایرانتبدیل وب مانی به ریالتجهیزات شبکه کرجترخیص پارچهترخیص رهبریترخیص کار روغن موتورتعرفه حمل بار دریاییتعرفه واردات ژنراتورحمل بار از استانبول به تهرانحمل بار دریایی از چینحمل نقل هواییحمل و نقل ابادانحواله 1 میلیون دلاریخدمات بار هوايي سفيرانخريد از سايتهاي خارجيخرید اینترنتی چوب بستنیخرید اینترنتی خارجیخرید اینترنتی زن مصنوعیخرید اینترنتی ویسکیخرید دلار دولتیخرید ماژول تابلو روان از چینخرید ماشین از خارجخرید هاست از خارجخرید هاست امریکاراه های واردات از چینرهگیری مرسوله ستیسایت آمازون کاناداسفارش خرید از سایت خارجیشرکت حمل و نقل بین المللی بهروان بارشرکت حمل و نقل بین المللی همراهان شبشماره مستر کارت هک شدهصادرات لبنیاتصرافی حافظصرافی صدف پاسدارانطریقه حمل بارفروش خط تولید کپسول گازفروش خط تولید گرانولفریت بار مشهدکارگو ماهانگمرک پیرانشهرنرخ حواله دلار امروزواردات خودرو از دبی به قشم

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها