[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان از احداث دو مجتمع جدید پتروشیمی در این منطقه خبر داد و گفت: ۶ متقاضی حوزه پتروشیمی جهت سرمایه گذاری مراجعه کرده اند که دو مورد موفق به اخذ مجوزهای لازم از وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ،  حسن شاهرخی مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با بیان اینکه منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان به عنوان یکی از قطب های مهم پتروشیمی، فولاد و آلومینیوم در جنوب کشور به شمار می رود، اظهار داشت: با همت و تلاش مجموعه ایمیدرو، حمایت های استاندار محترم هرمزگان و همکاران منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان پروژه های زیرساختی این منطقه پیشرفت های چشمگیری داشته است.

وی افزود: جذب نیرو و افزایش آمار اشتغال در منطقه ویژه پارسیان در حالی‌است که اشتغال مستقیم در این منطقه در پایان سال ۱۳۹۵ حدود ۱۰۰ نفر و در پایان سال ۱۳۹۶ حدود ۱۰۰۰ نفر بوده و اکنون در ۹ ماهه نخست سال ۱۳۹۷ به ۲۰۰۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در اجرای پروژه ها از برنامه زمان بندی جلو هستیم، عنوان کرد: در آستانه چهل و یکمین سالگرد  انقلاب شکوهمند اسلامی  ایران  برای بیش از ۲ هزار شاغل در منطقه ویژه پارسیان جشن خواهیم گرفت

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با بیان اینکه منطقه در مسیر شتابان توسعه و پیشرفت قرار دارد، اذعان داشت: نخستین و بزرگترین بندر تخصصی صنایع معدنی و پتروشیمی کشور با ایجاد ۱۹ پست اسکله با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۴۰ میلیون تن در منطقه ویژه پارسیان در حال ساخت است که می تواند به عنوان یکی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی ایران در زمان تحریم ها از آن نام برد.

بیشتر بخوانید :  مروری بر وضعیت صادرات نفت ایران در سال آینده

وی خاطرنشان کرد: اولویت نخست جذب و بهره گیری از ظرفیت های بومی پارسیان و استان هرمزگان است، طی ۲ سال اخیر اولویت با جذب نیروهای بومی در تمامی رده های مورد نیاز منطقه ویژه پارسیان بوده است که خوشبختانه در این حوزه عملکرد مثبت و قابل قبولی داشته ایم.

شاهرخی با بیان اینکه قانون جذب ۵۰درصدی نیروی های بومی را تکلیف کرده است، ابرازداشت: علیرغم قوانین و مصوبات مجلس، تلاش مجموعه بر جذب حداکثری نیرو از ساکنان استان هرمزگان بوده است که طبق آمار بیش از ۵۰ درصد نیروهای شاغل در منطقه ویژه بومیان استان هرمزگان هستند.

وی تاکید کرد: با نوع نگاه حمایتی وزارت صمت و ایمیدرو به‌طور حتم این منطقه علاوه بر منافع اقتصادی، منافع اجتماعی و فرهنگی مناسبی را برای مردم در بر خواهد داشت.

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان خاطرنشان کرد: در افق منطقه ویژه پارسیان اشتغال بیش از ۶۰ هزار نفر به صورت مستقیم و ۲۷۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم شغل دیده شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان اضافه کرد: موقعیت مکانی، جغرافیایی و دسترسی آزاد به آبهای بین المللی، معافیت های مالیاتی و گمرکی، بندر تخصصی واردات و صادرات کالاهای مورد نیاز سرمایه گذاران، دسترسی مطمئن به جاده های ترانزیتی و همجواری با پارس جنوبی بخشی از ظرفیت های مورد نظر و درخواست سرمایه گذاران است که می تواند هزینه های سرمایه گذاری را کاهش داده و سودآوری مناسبی را برای آنها در برداشته باشد.

وی افزود: تامین خوراک سرمایه گذاران و خطوط لوله گاز که از فاصله ۵۰ متری منطقه ویژه عبور می کند می تواند سرمایه گذاران سایر صنایع را برای حضور در این منطقه استراتژیک اقتصادی کشور ترغیب کند

بیشتر بخوانید :  تخلیه حباب یورو در بازار ارز

شاهرخی با اشاره به مصوبه طرح آمایش نواحی تاثیر پذیر از منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان گفت وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، کشور، آموزش و پرورش، نیرو، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد، کار، رفاه و امور اجتماعی، وزارت دفاع و سازمان های  محیط زیست و میراث فرهنگی باید خود را برای یک اتفاق بزرگ در کشور آماده کنند چراکه برای توسعه متوازن باید تمام دستگاه ها به وظایف خود عمل کنند تا در آینده شاهد پدیده های ضد توسعه ای و آسیب های اجتماعی متاثر از توسعه صنعتی نباشیم.

مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان درخصوص سرمایه گذاری در منطقه ویژه پارسیان اظهارداشت: ۶ متقاضی حوزه پتروشیمی جهت سرمایه گذاری مراجعه کرده اند که دو مورد موفق به اخذ مجوزهای لازم از وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی شده اند. وی افزود: همچنین پیش ازاین تقاضای سرمایه گذاری احداث مجتمع فولاد، تولید آلومینا، نیروگاه و تولید آب شیرین از دریا توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در منطقه ویژه ارایه شده است.

پیش‌بینی ۵ساله صنعت پتروشیمی ایران تا سال ۲۰۲۲ توسط بیزریپورت + سند

منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با هدف استقرار و تولید ۴ میلیون تن فولاد، ۱۸ میلیون تن محصولات پتروشیمی، ۶۰۰ هزار تن آلومینیوم و ۴ میلیون تن آلومینا، ۴۳۰۰مگاوات برق در سال و احداث بندر پارسیان با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۴۰ میلیون تن و تاسیسات آب شیرین کن که نیاز به سرمایه گذاری بالغ بر ۳۷.۴ میلیارد دلار در بخش غیردولتی که حدودا معادل ۱۴۰۰۰۰ میلیارد تومان خواهد داشت ،که در نهایت اشتغال مستقیم برای ۶۰هزار نفر و اشتغال غیر مستقیم برای حدود ۲۷۰ هزارنفر ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید :  دست ترامپ در جیب اروپا / دود تحریم نفتی ایران به چشم چه کسانی می رود؟ - اخبار تسنیم

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها