[ad_1]

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت، استان کرمانشاه را یکی از استان‌های پیشرو در کشت کلزا برشمرد و گفت: بر اساس سه بازدیدی که از ابتدای سال زراعی جاری از مزارع کلزای این استان داشتم، پیش بینی می‌کنم امسال در مزارع کلزای این استان رکورد تولید کلزا شکسته شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عباس کشاورز در مراسم کیل‌گیری مزارع شاخص کلزای شهرستان کرمانشاه که امروز (سوم تیر) با حضور مسئولین وزارت جهاد کشاورزی انجام شد، با بیان اینکه میانگین عملکرد کلزا بین دو تا دو و نیم تن در هکتار است، افزود: پیش بینی می شود مزارع کلزای شاخص استان کرمانشاه بالای شش تن در هکتار تولید داشته باشند.

کشاورز کشت کلزا را برای پایداری کشاورزی حائز اهمیت برشمرد و افزود: کاهش هزینه ها با کنترل علف‌های هرز، تغذیه و غنی سازی خاک و… از مزایای کشت کلزا است.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه سال زراعی گذشته سطح برداشت کلزا در این استان به هزار هکتار رسید، اظهار کرد: امسال سطح برداشت کلزا به ۴۰۴۳ هکتار رسیده است.

به گفته شهبازی امسال ۴۸۰۰ هکتار از مزارع استان کرمانشاه زیر کشت کلزا رفته بود.

افشین صفوی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این مراسم اظهار کرد: پیش بینی می‌شود مزارع نمونه کرمانشاه یکی از بهترین مزارع کلزای کشور و رکورددار تولید در واحد سطح باشد.

صفوی تاکید کرد: پیش بینی می شود حداقل میزان عملکرد در واحد سطح این مزارع شش تن در هکتار باشد.

وی افزود: عملکرد بالا، ریشه دهی مناسب و محکم بودن غلاف از مزایای کشت ارقام هیبرید کلزا در مزارع استان کرمانشاه است.

بیشتر بخوانید :  افزایش قیمت برخی خوراکی‌ها از کجا آب می‌خورد؟

 طبق اعلام مدیران وزارت جهاد کشاورزی و شرکت بین المللی اورالیس فرانسه، مزارع کلزای استان کرمانشاه در سال جاری یکی از بهترین مزارع کلزای ایران و بعضا در حد اتحادیه اروپا خواهد بود که احتمال شکسته شدن رکورد تولید کلزا را دارد.

 به همین منظور مراسم کیل گیری (نمونه گیری برای تعیین میزان تولید یک محصول در هکتار و ثبت رکورد تولیدی) از مزارع کلزای شهرستان کرمانشاه امروز(سوم تیر) با حضور عبدالمهدی بخشنده معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی، عباس کشاورز معاون زراعت و محمدحسین شریعتمدار مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد.

بر اساس پیش بینی ها، مزارع کلزای روستای قاقلستان دهستان میاندربند شهرستان کرمانشاه رکورد عملکرد در واحد سطح را در کشور بشکند، اما کلزای این مزارع به دلیل بالا بودن سطح رطوبت امروز قابل برداشت نبود و قرار شد اواخر همین هفته مراسم کیل گیری از این مزارع با حضور مسئولین کشوری برگزار شود.

 در ادامه مزارع کلزای روستای تپه افشار دهستان میاندربند مورد بازدید قرار گرفت و کار برداشت کلزا در سطح یک هکتار برای تعیین رکورد انجام گرفت.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاریانتقال پول به گرجستانپست سریع به کاناداپست سریع بین المللچگونه از amazon خرید کنیمچگونه از سایت علی بابا خرید کنیمحساب پی پال در ایرانحمل و نقل دریاییحمل و نقل مرکبحمل ونقل هواييحواله بانکی به چینحواله چینخرید ابزار دریلخرید اپل از آمریکاخرید اینترنتی شوکر پرتابیخرید خط تولید خیارشورخرید خط تولید لوله پولیکاراهنمای کارت بازرگانیروش واردات کالا از دبیسامانه ترخیص خودرو منطقه آزاد اروندسایت Ebay چیستسایت امازون المانسایت گمرک امامسریعترین پست ایرانصادرات به آمریکاصادرات خرما به چینصادرات غیر نفتی عربستانصرافی پارسیصرافی عاملی و شرکافروش ابزار ریخته گریفروش تجهیزات خودروفروش خط توليد عرشه فولاديفريت بار به مونترالقوانين گمركي ايرانقوانین ترخیص خودرو از گمرکقوانین و مقررات امور گمرکیکارت بازرگانی تمدیدکارگردان ابد و یک روزگرفتن مستر كارتگمرک امام خمینی تلفنگمرک ایران آمارگمرک زابلمدیرکل گمرک بندر امام خمینینقش اینترنت در حمل و نقل هواییواردات از ترکیهواردات از دبیواردات قطعات موبایل از چینواردات لباس عروس از چینواردات لوازم جانبی کامپیوتر از چینوضعیت واردات خودرو

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها