[ad_1]

به گزارش تراز ،آرش کردی در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: در حالی که پیش بینی ما رشد ۵ درصد در مصرف برق امسال بود مصرف امروز رشد ۷ درصدی نسبت به پارسال را نشان می دهد.

وی گفت: این میزان مصرف، ما را در یک شرایط بحرانی و خطرناک قرار داده است به گونه ای که میزان مصرف و میزان تولید سر به سر شده و امکان اعمال خاموشی به دلیل محدودیت های شبکه انتقال و تولید بالا گرفته است.

کردی از مشترکان خواست مدیریت مصرف را در دستورکار خود قرار دهند و در ساعات اوج مصرف روز یعنی ۱۲ تا ۱۶ و اوج مصرف شب یعنی ۱۹ تا ۲۳ از وسایل برقی غیرضروری استفاده نکنند.

وی افزود: برای استفاده از وسایل سرمایشی مانند کولرهای گازی و اسپیلت ها دمای ۲۳ تا ۲۵ درجه را انتخاب، و در استفاده از کولرهای آبی، از دور کند استفاده کنند.

مدیر عامل توانیر همچنین گفت: وسایل روشنایی غیرضروری را از مدار خارج، و تا جایی که می توانند از نور طبیعی استفاده کنند.

کردی افزود: در هفته های آینده نیز شاهد ادامه گرما خواهیم بود بنابراین از مشترکان تقاضا داریم تا یک ماه آینده، مدیریت مصرف را به طور جدی در دستورکار خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه اوج مصرف پارسال در ۲۸ تیر ماه، ۵۲ هزار و ۷۰۰ مگاوات ثبت شده است، گفت: این درحالی است که ۱۴ تیر امسال رکورد بی سابقه ای در مصرف برق ثبت شده و مصرف برق در زمان مشابه پارسال ۵۱ هزار و ۶۰۳ مگاوات بوده است.

بیشتر بخوانید :  ترکان بر استقرار بانک‌های خارجی در مناطق آزاد تاکید کرد/ این مناطق باید به نسل‌چهارم مناطق آزاد نزدیک‌تر شوند

مدیر عامل توانیر تاکید کرد: احتمال بروز خاموشی با روند مصرف کنونی برق به شدت بالاست.

کردی گفت: گرمای زیاد در همه جای کشور حاکم است به خصوص مناطق گرمسیر، استان های بوشهر، هرمزگان، خوزستان، جنوب فارس، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و حتی استان های شمالی نیز روزهای بسیار گرمی را سپری می کنند.

وی افزود: مصرف برق امروز نشان می دهد امروز گرم ترین روز سال ۹۶ را تا الان پشت سرگذاشته ایم.

کردی گفت: بدون شک، مصرف بالاتر از این حد، یعنی اعمال خاموشی و رکورد مصرف برق در امروز چیزی نیست که به آن افتخار کنیم چون صنعت برق را به مخاطره می اندازد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هابانک صادرات 763بانک صادرات خ ولیعصربانک صادرات ضمانتنامهبیت کوین بازیپی پال ایمیلتجهیزات شبکه سیمیتجهیزات شبکه کابل فیبر نوریترخیص خودروترخیص خودرو از گمرک انزلیترخیص کالا جلفاچگونه مستر کارت داشته باشیمچگونه وب مانی را شارژ کنیمحمل و نقل بار با قطارحمل و نقل خلیج فارسحمل و نقل دریایی در جهانخ کارگر جنوبیخرید ابزار کشاورزیخرید اینترنتی گوشیخرید تجهیزات کافی شاپخرید چینی شوشخرید خط تولید مواد شویندهخرید دلار بانکیخرید مقاله از سایت های خارجیسایت اتاق بازرگانی گیلانشرکت حمل بار بین المللیصادرات لبنانصادرات یونجه به اماراتصرافی چهارراه پاسدارانصرافی خیابان مطهریصرافی سفیرضريبة ترخيص السيارات فى مصر 2013ضوابط تاسیس شرکت حمل و نقل کالاضوابط صادرات مرغفروش مستر کارت گلدفلوچارت ترخیص کالا از گمرکقیمت کارت بازرگانیکارگو از مالزی به ایرانگمرک امام خمینیگمرک زابلمدارک ترخیص خودرو توقیفینحوه خرید از سایت امازوننرخ حواله دلار کاناداهتل جی پی پالاس آگراواردات خودرو زیر قیمتواردات دستگاه از چینواردات دولت روحانیواردات فلش از دبیواردات قاچاق از دبیواردات هواپیماواردات و صادرات کالا از چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها