[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، بهرام شهریاری، عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک در جمع تولید کنندگان پوشاک ایرانی، از آغاز به کار کمیته برندهای ایرانی خبر داد و گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ۱۰ دی ماه برخورد با پوشاک قاچاق خارجی را در دستور کار قرار داده؛ اما متأسفانه به دلیل فشارهایی که از بخش های مختلف اصناف و صنعت به ستاد وارد شد، طرح تنها یک روز عملیاتی شده و هم اکنون متوقف است؛ اگرچه با قول مساعد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مقرر شده تا از ۲۲ دی ماه مجدد اجرای آن آغاز شود.

وی افزود: اجرای طرح برخورد با پوشاک قاچاق در سطح فروشگاهها، به دلیل لابی‌های قوی و جریان‌های قدرتمند، بعد از گذشت یک روز متوقف شد و البته بررسی های ما نشان می دهد رئیس اتحادیه پوشاک ایران، یکی از اعضای هیات مدیره اتاق اصناف ایران و رئیس اتاق اصناف تهران، از مخالفان سرسخت برخورد با پوشاک قاچاق در سطح عرضه هستند؛ ضمن اینکه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز با اجرای این طرح ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مخالف است.

شهریاری تصریح کرد: البته تمامی افراد مذکور مدعی هستند که مبارزه با قاچاق باید صورت گیرد؛ اما بهانه آنها بر هم ریختن بازار به خصوص با نزدیک شدن در ایام پایانی سال است؛ در حالی که ما به عنوان تولید کنندگان صاحب برند در حوزه پوشاک کاملاً قول می دهیم که بازار را بدون هیچ کم و کاستی تأمین کنیم.

بیشتر بخوانید :  قاچاق ۳ میلیارد دلار پوشاک در سال

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان پوشاک اظهار داشت: به گفته مخالفان این طرح نیاز به سه میلیارد دلار واردات پوشاک وجود دارد در حالی که ۶۰ میلیون دلار واردات رسمی انجام می شود. ضمن اینکه به اعتقاد آنها برخورد باید در مبادی بوده نه اینکه چماق به دست به فروشگاه ها مراجعه کرده و مدعی مبارزه با قاچاق باشیم.

وی یادآور شد: برخی آدرس غلط به مقامات مسئول می دهند که بر این اساس ما از معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درخواست کرده‌ایم تا بسترهای قانونی را فراهم کرده که به جای این طرح مجدد آغاز شود؛ اما تولید کنندگان باید چند نکته را مدنظر قرار دهند و آن این که باید قوی در صحنه باشند؛ نه اینکه اجازه دهند بار دیگر طرح متوقف شود؛ این در شرایطی است که برخی از مخالفان اجرای این طرح روز گذشته از فرماندار شمیرانات وقت گرفته تا ایشان را ببینند در حالی که کلام صریح فرماندار این است که بگذارید قاچاق بفروشند؛ اما شهر نباید به هم بریزد. در حالی که ما به ایشان هشدار می دهیم، در مقابل اجتماع ۱۰۰ نفری که از آن می ترسند ما می توانیم دو هزار کارگر را وارد کرده و تجمع کنیم. درخواست تجمع را هم داده ایم و کار پیش روی ما بسیار سخت است.

شهریاری گفت: مخالفان طرح ملاقات هایی با وزیر کشور، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، مدیر کل پیشگیری تعزیرات، فرماندار، استاندار و حتی دادستان داشته اند در حالی که ما به صراحت اعلا م می کنیم انبارهای ما از پوشاک ایرانی پر است و مشکلی برای تأمین شب عید نداریم. از ۲۲ دی ماه که قرار است دور جدید مبارزه با پوشاک قاچاق آغاز شود همه باید پای کار آئیم و اگر قرار است گروهی به طور موقت مغازه های خود را ببندند  و بعد از اینکه آب از آسیاب افتاد مجدد بازگشایی کنند باید با تمام قدرت به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اطلاع دهیم.

بیشتر بخوانید :  فهرست خودروهای سواری مجاز برای ورود به کشور به‌روز شد/ واردات خودروهای با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰سی‌سی همچنان ممنوع

این عضو هیات مدیره اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان پوشاک اظهار داشت: اگر مخالفان بخواهند مجدد اجرای طرح را متوقف کنند باید هزینه زیادی بدهند؛ بنابراین ما باید پای کار بوده و از تمامی ابزارها برای عرضه پوشاک داخلی و جلوگیری از توزیع پوشاک قاچاق استفاده کنیم.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها