[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما، یزدان سیف با اشاره به اینکه از ابتدای فصل زراعی تا امروز ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم خریداری شده است افزود: کشاورزانی که تا ۲۰ خرداد امسال گندم را تحویل دادند، ۱۰۰ درصد پول خود را دریافت کردند و کشاورزانی که محصول خود را تا ۲۳ مرداد فروخته اند، تا امروز ۵۰ درصد طلب خود را دریافت کرده اند.

وی افزود: میزان گندم خریداری شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولت ایران، علت کاهش خرید تضمینی گندم را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را، کاهش شدید باران در اراضی دیم و آسیب جدی به این محصول در بسیاری از مناطق کشور دانست.

وی پیش بینی کرد: میزان خرید تضمینی گندم تا پایان فصل برداشت، تا ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد؛ ضمن اینکه با برنامه ریزی های انجام شده، در مدت یک تا دو ماه آینده پول کشاورزان به طور کامل پرداخت می شود.

سیف گفت: سال گذشته حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم پرداخت شد و امسال براساس پیش بینی های انجام شده، ۱۳ هزار میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.

وی همچنین از اجرای موفق طرح عرضه گندم در بورس خبر داد و افزود: تاکنون بیش از ۲۰ هزار تن گندم در ۴ استان اردبیل ، زنجان، مرکزی و خراسان شمالی در بورس عرضه شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: اجرای برنامه سیاست تضمینی گندم از مهمترین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است که پس از فراهم شدن زیرساخت های لازم طرح عرضه بورس در گندم جایگزین خرید تضمینی خواهد شد.

بیشتر بخوانید :  ایران در جمع ۱۱ کشور فاقد بانک خارجی

سیف تاکید کرد: با وجود کاهش میزان تولید گندم امسال نیز نیاز داخل به طور کامل برطرف می شود و نه تنها نیازی به واردات نداریم بلکه برنامه صادرات گندم به بازار کشورهای همسایه همچنان ادامه دارد.

وی درباره روند خرید تضمینی دانه های روغنی نیز گفت: تاکنون ۱۹۰ هزار تن دانه روغنی کلزا خریداری شده است و پیش بینی می شود با خرید تضمینی دانه روغنی سویا و آفتابگردان مجموع میزان خرید دانه های روغنی به ۴۰۰ هزار تن برسد. سال گذشته در مجموع ۲۱۰ هزار تن دانه روغنی به صورت تضمینی خریداری شد.

به گفته این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر از طلب کشاورزان باقی مانده است که تا هفته آینده پرداخت می شود و در مجموع به کشاورزان بابت خرید تضمینی دانه های روغنی ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی سوئیساتاق بازرگانی کرجبيت كوينبیت کوین 1pezeshkبیمه ی حمل و نقلتجهیزات شبکه وایرلس چیستترخیص خودرو از گمرک بندر عباسترخیص کار در قشمترخیص کار گمرک خرمشهرترخیص کاران نواندیشترخیص کالای مسافریحکم بیت کوینحمل بار شهرک غربحمل بار گرگانحمل بار ونکحمل و نقل بار مشهدحمل و نقل گاز مایعحواله يورو داخليخرید از چین علی باباخرید اینترنتی دوچرخه ثابتخرید اینترنتی موبایلخرید تجهیزات خانه هوشمندخرید تجهیزات سفارشی 206خرید خط تولید از چینخرید خط تولید سوسیسدرباره سایت آمازوندستورالعمل واردات تجهیزات پزشکیرهگیری مرسولات پستی قمرویه ترخیص کالاسایت آمازون فرانسهسایت گمرک یزدشرکت حمل و نقل بین المللی یگان ترابرشرکتهای حمل و نقل هواییصادرات زعفران به چینصرافی پارسفروش ابزار طلاسازیقوانین گمرک سال 93كارت بازرگاني تمديدكارگو چيستکارگو سپاهانمراحل ترخیص کالا از گمرک بندرعباسهزینه ترخیص کالا از گمرک بندرعباسواردات تجهیزات ابزار دقیقواردات چایواردات چینواردات سرامیک از چینواردات سیگار مارلبروواردات فندقواردات لوازم خرازی از چینواردات هوایی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها