آیین‌نامه‌ای برای ساماندهی واردات ملوانی +سند

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم؛ بر اساس مصوبه هیئت وزیران، بارگیری و تخلیه شناورها صرفا در مناطقی که گمرک در آنها حضور دارد امکان پذیر خواهد بود و ورود و خروج شناورها با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی انجام خواهد شد. در تبصره ۱ این ماده آمده است سازمان بنادر ۳ماه برای ساماندهی ورود و خروج و استقرار نمایندگیهای خود در مناطق مشمول فرصت دارد. گمرک ایران نیز مکلف شده با تامین نیروی انسانی مجوز انجام تشریفات گمرکی کالای تجاری مازاد بر سهمیه معافیت ملوانی(معافیت از سود بازرگانی) را صادر کند.

 بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  در سال ۹۵ حدود ۳ میلیارد دلار از قاچاق ۱۲.۶ میلیارد دلاری از طریق ته لنجی انجام میشود. گفتنی است، در مصوبه پیشین هیئت دولت، سقف معافیتهای کوله بری تعیین و در نویت بعدی برای سامان دهی واردات غیر مجاز دولت مشغول ساماندهی قاچاق از طریق دور زدن معافیتهای ته لنجی میباشد.

در ادامه مصوبه هیئت دولت آمده است، ناخدایان لنجی های صادراتی به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس باید به صورت دستی مشخصات لنج، اطلاعات گذرنامه ای و کشور مقصد خود را به گمرک ایران اعلام کنند. گمرک نیز موظف شده اطلاعات دریافتی را در سامانه ملوانی ثبت و اظهارنامه اجمالی ملوانی را صادر کند. همچنین تهیه مانیفست کشتی(فهرست کل بار) با ناخدا میباشد.

بر اساس ماده ۶ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا نیز موظف شده است ظرف یک ماه نسبت به راه اندازی زیر سامانه ملوانی در سامانه جامع گمرکی اقدام نماید. در ماده ۷ نیز سقف جدید معافیت واردات سالیانه به ازای هر ملوان نیز ۱۰ میلیون تومان تعیین شده است.

بر اساس ماده ۱۱ توزیع کالای ملوانی در خارج از استان تنها با پرداخت ما به التفاوت حقوق ورودی امکان پذیر است. در ماده ۱۸ نیز  تاکید شده است  ظرف مدت ۵ سال  شناورهای فلزی جایگزین لنجهای چوبی خواهند شد.

واردات ملوانی

واردات ملوانی

واردات ملوانی

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x