آموزش زبان چینی ماندارین ؛ تقویت مکالمه و نحوه احوالپرسی به زبان چینی (راهنمای کامل)

VID-TEACHING main

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آموزش زبان چینی ماندارین

آنچه در این محتوا میخوانید😃

قطعا می‌دانید که زبان چینی یکی از بزرگ‌ترین زبان‌های زنده دنیا و چین از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان است. از آنجا که این کشور هم از لحاظ توریستی و هم اقتصادی یکی از قطب‌های بزرگ جهان به شمار می‌رود، نیاز به آموزش زبان چینی ماندارین هم که بیشتر در این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزایش یافته است. یادگیری مکالمه ، احوالپرسی و سلام به زبان چینی از اصول اولیه آموزش و برقراری ارتباط هستند که خوب است بیشتر از بقیه موارد بر روی آنها تمرکز و تمرین کنید. با گروه تجاری ققنوس همراه باشید تا با نکات و روش‌های مفید و کاربردی تقویت زبان چینی خود آشنا شوید.

آموزش مکالمه زبان چینی ماندارین

اقتصاد بزرگ چین توانسته بر اقتصاد جهان سلطه خوبی پیدا کند و عوامل اقتصادی و تجاری زیادی وجود دارند که می‌توانند شما را ترغیب به یادگیری زبان چینی کنند. برای خرید عمده از چین، خرید از سایت های چینی و یا فقط سفر به چین ممکن است نیاز به برقراری ارتباط با افراد چینی داشته باشید؛ به همین دلیل آموزش کامل زبان چینی و تقویت مکالمه زبان چینی میتواند ضروری باشد.

با شروع کلاس‌های آموزش اولین عبارت چینی که یاد خواهید گرفت، سلام در زبان چینی یا 你好 (“nǐ hǎo”) خواهد بود. یادگیری احوالپرسی به زبان چینی از اولین و مهم‌ترین مراحل آموزش است که برای شروع مکالمه بسیاری ضروری است و ازآنجا که تلفظ‌ها و گویش‌های متفاوتی در این زبان محبوب وجود دارد، آشنایی با طیف وسیعی از انواع سلام و احوالپرسی به چینی ماندارین با توجه به زمان، مکان و رابطه شما با شخصی که با او صحبت می‌کنید می‌تواند مفید باشد و به گسترش واژگان چینی شما کمک کند.

آموزش احوالپرسی به چینی
آموزش احوالپرسی به چینی

گام اول آموزش زبان چینی ماندارین : استفاده از انواع احوالپرسی رایج به چینی

همانطور که گفته شد زبان چینی ماندارین بیشتر از سایر گویش‌های چینی رایج است؛ بنابراین آموزش زبان چینی ماندارین و نکات لازم برای تقویت مکالمه آن می‌تواند انتخاب مناسبی برای شروع و یادگیری باشد. نکات زیر را دنبال کنید تا انواع احوالپرسی به زبان چینی را با مثال‌های کاربردی بیاموزید.

از “nǐ chī le ma” (“غذا خورده اید؟”) به عنوان یک سلام دوستانه استفاده کنید

این طرز سلام در زبان چینی ممکن است کمی عجیب به نظر برسد؛ اما یکی از بهترین روش‌ها برای شروع احوالپرسی و گفتگو صمیمانه با یک دوست چینی است. این عبارت تقریبا معادل جمله “حال شما چطور است؟” و لزوما به معنای دعوت به صرف غذا نیست.

  • این عبارت چینی به صورت “chill-chill-uh mah” تلفظ می‌شود و لازم نیست همانند دیگر عبارت‌های سوالی در پایان جمله لحن افزایشی و صعودی داشته باشیم. در زبان چینی این عبارت به شکل “你 吃 了 吗” نوشته شده است.
  • برای پاسخ به فردی که از شما این سوال را پرسیده است می‌توانید از عبارت “chī le, nǐ ne” (“吃了你呢”) که به صورت “chill-uh, knee-nuh” تلفظ می‌شود استفاده کنید و به معنای “من غذا خوردم، شما چطور؟” است.

از جمله “zuì jìn hào mǎ” به عنوان “اوضاع چطور است؟” استفاده کنید

در آموزش مکالمه به زبان چینی ماندارینی یکی از بهترین روش‌ها برای شروع سلام و احوالپرسی به چینی با فردی که برای مدت طولانی او را ندیده‌اید، استفاده از عبارت “zuì jìn hào mǎ” است. این عبارت به صورت “zwee-jeen how-mah” تلفظ می‌شود و در چینی به شکل “最近 好吗” نوشته می‌شود.

از عبارت “diga”برای سلام کردن پشت تلفن استفاده کنید

همانطور که ژاپنی‌ها از عبارت “moshi moshi” و اسپانیایی زبان‌ها از عبارت “diga” برای پاسخگویی به تلفن استفاده می‌کنند، سلام در زبان چینی برای پاسخ به تلفن هم بسیار راحت است و تنها لازم است از عبارت ساده “diga” استفاده کنید. این کلمه تقریبا مانند کلمه انگلیسی “way” تلفظ می‌شود و لازم نیست مانند جملات سوالی انتهای آن را بکشید، فقط با لحنی معمولی و نزولی تلفظ کنید.

  • کلمه سلام در زبان چینی به صورت “喂” نوشته می‌شود.

از عبارت “qù nǎ’er” به عنوان “کجا می‌روی؟” استفاده کنید _ از کاربردی‌ترین جملات در آموزش زبان چینی ماندارین

یکی از جملات پرکاربرد برای آموزش زبان چینی ماندارین ، عبارت “qù nǎ’er” است. آنچنان که ترجمه این جمله نشان می‌دهد، بی‌ادبانه به نظر نمی‌رسد و در مکالمه زبان چینی کاملا عبارتی مودبانه و نشانه علاقه به زندگی روزمره شخص است. یک معادل بهتر برای ترجمه این عبارت کاربردی چینی می‌تواند “به چه کاری مشغول هستی؟” باشد که مودبانه‌تر هم به نظر می‌رسد.

  • این عبارت پرکاربرد چینی به صورت “chih narr” تلفظ می‌شود و در زبان چینی ماندارین به شکل “去 哪儿” نوشته می‌شود.

در آموزش زبان چینی ماندارین ، اگر مدت طولانی فردی را ندیده‌اید از “hǎo jiǔ bú jiàn” استفاده کنید

از این نوع سلام هنگام ملاقات با یک دوست قدیمی که مدتهاست او را ندیده‌اید استفاده کنید و در مکالمه زبان چینی بسیار گرم و دوست داشتنی به نظر می‌رسد. همانطور که گفتیم مکالمه در آموزش زبان چیی ماندارین بسیار مهم است؛ بنابراین از این جملات غافل نشوید.

  • این جمله کاربردی چینی به صورت “how jyoo boo-jyin” تلفظ می‌شود و صدای n در انتهای جمله بسیار ظریف و کم است.

گام دوم؛ آموزش احوالپرسی به زبان چینی با دیگران در طول روز

تا اینجا در رابطه با انواع احوالپرسی به زبان چینی برای تقویت مکالمه و آموزش زبان چینی ماندارین صحبت کردیم. در ادامه به بررسی انواع احوالپرسی به چینی در طول روز با دیگران می‌پردازیم که بسیار کاربردی است و برای برقراری ارتباط قطعا به یادگیری آنها نیاز خواهید داشت.

برای “صبح بخیر” از جمله “zǎo shang hǎo” یا فقط “zǎo” استفاده کنید

از بهترین جملاتی که برای شروع روز و مکالمه خود با دیگران می‌توانید استفاده کنید قطعا جمله صبح بخیر است. شما می‌توانید در زبان چینی برای صبح بخیر از کل عبارت “zǎo shang hǎo” یا تنها کلمه “zǎo” استفاده کنید.

  • این عبارت چینی تقریبا به صورت “tzow shong how” تلفظ می‌شود و به شکل “早上 好” در زبان چینی نوشته می‌شود.

برای ظهر بخیر از جمله “xià wǔ hǎo” استفاده کنید

از کاربردی‌ترین جملاتی که برای گفتگویی در آموزش احوالپرسی به زبان چینی ماندارین به آن اشاره خواهیم کرد، جمله “xià wǔ hǎo” یا ظهر بخیر است. این عبارت به صورت “Shah-oo how” تلفظ می‌شود و در زبان چینی به شکل “下午 好” نوشته می‌شود.

از “wǎn shàng hǎo” برای گفتن “عصر بخیر” در آموزش زبان چینی ماندارین استفاده کنید

برای برقرار ارتباطی گرم با یک فرد چینی یا شروع احوالپرسی به چینی ، یکی از بهترین جملاتی که می‌توانید انتخاب کنید جمله “wǎn shàng hǎo” به معنی ظهر بخیر است که به صورت “wun-shong how” تلفظ و در زبان چینی به شکل “晚上 好” نوشته می‌شود.

از عبارت “wǎn’ān” به عنوان شب بخیر استفاده کنید

همانطور که می‌دانید عبارت شب بخیر هم از کاربردی‌ترین جملات در مکالمه زبان چینی است که برای گفتگوهای شبانه یا قبل از خواب می‌توانید استفاده کنید. این عبارت به شکل “wun-on” و با لحن صعودی تلفظ می‌شود و به صورت “晚安” در زبان چینی نوشته می‌شود.

گام سوم آموزش زبا چینی ماندارین ؛ آشنایی با اشکال مختلف سلام در زبان چینی (“Nǐ Hǎo”)

سلام در زبان چینی به اشکال مختلفی وجود دارد و در آموزش زبان چینی ماندارین لازم است با انواع آن آشنا شوید تا با توجه به موقعیت و نوع مکالمه و احوالپرسی به زبان چینی از جمله‌ای مناسب استفاده کنید.

تقویت مکالمه زبان چینی
تقویت مکالمه زبان چینی

از عبارت “nǐ hǎo” به عنوان یک احوالپرسی معمولی استفاده کنید

همانطور که گفتیم اولین کلمه‌ای که در آموزش زبان چینی ماندارین یاد خواهید گرفت، سلام است. سلام در زبان چینی اشکال مختلفی دارد و عبارت “nǐ hǎo” شکل رایج سلام در بین مردم چین نیست؛ اما برای شروع مکالمه‌ای معمولی خوب است.

  • این عبارت تقریبا به صورت knee how تلفظ و در چینی به شکل “你好” نوشته می‌شود.

از عبارت “nǐn hǎo” برای یک احوالپرسی رسمی‌تر استفاده کنید

در زبان چینی لحن‌ها و تلفظ‌ها می‌توانند باعث ایجاد تفاوت‌هایی در معنی کلمات شوند. استفاده از عبارت “nǐn hǎo” لحنی رسمی به مکالمه می‌دهد و بهتر است از این جمله در گفتگوهای رسمی و تجاری خود استفاده کنید. تلفظ این عبارت هم بسیار شبیه “nǐ hǎo”، فقط با صدای n ظریف‌تر است.

از “nǐmén hǎo” برای خطاب قرار دادن گروهی از افراد استفاده کنید

در آخرین نکات آموزش مکالمه و احوالپرسی به زبان چینی ماندارین ، خوب است بدانید که چینی‌ها از کلمات متفاوتی برای خطاب قرار دادن بیش از یک نفر استفاده می‌کنند. لحن این عبارت هم اساسا شبیه به “nǐ hǎo” است اما به صورت “knee-min how” تلفظ می‌شود.

سخن پایانی

تقویت مکالمه و اصول آن در یادگیری هر زبانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از آنجا که چین از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین کشورهای دنیا و اقتصاد چین از بهترین‌های جهان است، آموزش زبان رایج چینی ماندارین می‌تواند برای بسیاری از افراد ضروری باشد. ما در گروه تجاری ققنوس سعی کردیم مقاله‌ای کامل از نکات و اصول احوالپرسی به زبان چینی را تهیه کنیم تا به تسریع یادگیری و تقویت مکالمه چینی شما کمک کنیم. نظرات و پیشنهادات خود را با کارشناسان گروه تجاری ققنوس برای راهنمایی بیشتر در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x