مرحله ۱ مرور نمایه شرکت

 

نمایه شرکت عبارت است از اطلاعات تایید شده و تایید نشده توسط سایت Alibaba.com. برای چشم هایی ناآشنا، این لیست کوتاه از اطلاعات ممکن است کاملا غیر مرتبط با هدف بازدید ، که پیدا کردن محصولات مناسب است، بنظر برسد. به هرحال شما با تجزیه تحلیل نکات فهرست شده در زیر، می توانید ایده خوبی در این مورد بدست آورید که آیا این شرکت ارزش قرار گرفتن در فرآیند منبع یابی شما را دارد یا نه.

 

نام شرکت : شرکت لوازم الکتریکی دیجیتال.، با مسئولیت محدود.

  (نکته – تنها، شرکت ثبت شده در سرزمین اصلی چین را شامل می شود)

  • شهر: شرکت های با اندازه کوچک و متوسط در قسمتی از نام خود، اسم شهری را که در آن قرار گرفته اند دارند. برای مثال، "شرکت بازرگانی اوربرایت (Everbright) نینگبو.، با مسئولیت محدود ".
  • استان: شرکت های بزرگتر می توانند در ابتدای نام خود، اسم استانی را که در آن قرار گرفته اند بیاورند. برای مثال: "شرکت بازرگانی اوربرایت (Everbright) زجیانگ.، با مسئولیت محدود ".

 

نوع کسب و کار

نوع کسب و کار: تولید کننده

  • تولید کننده: این نشان می دهد که تامین کننده تنها محصولاتی را به فروش می رساند که خود تولید می کند. یک تولید کننده محدود به خط تولید، تاسیسات و ابزارآلات خود است. به همین دلیل تولید کنندگان تمایل دارند در زمینه تولیدات خودشان در حد بسیار بالایی تخصص یابند.
  • شرکت های معاملاتی: برخی از شرکت های معاملاتی مستقل هستند، در حالی که برخی دیگر دارای یک شرکت تولیدی یا جزیی از یک شرکت تولیدی هستند. در حالی که همه میخواهند دست واسطه ها را از میان بردارند، بایستی این موضوع را نیز در نظر داشت که بسیاری از کارخانه ها در آسیا دانش و منابع کافی برای صادرات محصولات خود را ندارند. در نتیجه، این عامل می تواند بوسیله شرکت های بازرگانی پر شود. به عبارت دیگر، برخی از شرکت های بازرگانی هیچ ارزش افزوده ای را عرضه نمی کنند  و تنها هزینه های شما را افزایش خواهند داد.
  • شرکت های تولیدی و بازرگانی: بسیاری از کارخانه ها عملکرد خود را نه تنها با فروش و بازاریابی محصولات ساخته شده در کارخانه خود توسعه می دهند، بلکه در این راه به معاملات در زمینه محصولات مشابه ساخته شده توسط کارخانه های دیگر نیز می پردازند. در حالیکه این نوع از کسب و کارها نشان می دهد که شرکت در واقع یک تولید کننده است، شما نمی توانید مطمئن باشید که آنها محصولاتی را که شما می خواهید را تولید می کنند یا از طریق قرارداد دست دوم، این محصولات را تامین می کنند. در نتیجه اطمینان یافتن از اینکه آیا این تامین کننده انتخاب خوبی است یا نه، سخت است.

 

گواهی مدیریت

گواهی مدیریت: ISO 9001:2000

زمانی که از چین واردات انجام می دهید، مسائل کیفیت یک خطر جدی محسوب می شود. در حقیقت، این احتمال که شما پولتان را به علت مسائل مربوط به کیفیت از دست بدهید بیشتر است تا اینکه مورد کلاهبرداری واقع شوید. مسائل مربوط به کیفیت را هرگز نمی توان بطور کامل پاکسازی کرد، اما اگر تامین کننده یک سیستم مدیریت کیفیت (QMS) مانند ISO 9001 را بکار ببرد، این مشکلات را می توان به حداقل رساند.

  • حتی شرکت های چند ملیتی مانند بوئینگ و تویوتا با مسائل کیفی درگیر هستند. یک "تولید کننده خوب" تولید کننده ای نیست که کاملا فاقد مسائل و مشکلات کیفی باشد، بلکه تولید کننده ای است که بصورت پیوسته در طول فرآیند ساخت و تولید نظارت کیفی داشته باشد. می دانید که وقتی یک تولید کننده چینی ادعا می کند هیچگونه محصول آسیب دیده و معیوبی ندارد، زمان دوری جستن از آن است.
  • زمانی که یک محصول معیوب پیدا می شود، تامین کننده باید یک ساز و کار جاری برای مدیریت این مسئله داشته باشد. برخی از تامین کنندگان نوسازی می کنند و برخی دیگر تعمیر انجام می دهند. مهمترین مسئله این نیست که آنها با محصولات معیوب چه کار می کنند، بلکه این است که کارکنان آن ها دقیقا می دانند زمانی که چیزی درست کار نمی کند چه کاری انجام دهند.
  • پذیرفتن استاندارد ISO مستلزم داشتن چیزی بیش از یک بازرسی سریع پیش از بسته بندی و حمل کالاست. تامین کننده ملزم است به مواد خام و ترکیبات اولیه ورودی قبل از تولید رسیدگی کرده و در طول تولید ایستگاه های بازرسی قرار دهد و بازرسی نهایی خود را پس از تولید انجام دهد.
  • برخی از محصولات تضمین کیفیت سخت گیرانه تری نسبت به سایر محصولات نیاز دارند. این محصولات خطای مجاز پایینی دارند و یک اشتباه در یک مرحله تولید می تواند کل سفارش را نابود کند. اگر شما "محصولات پیچیده"ای مانند تجهیزات الکترونیکی یا مکانیکی وارد می کنید، یک گواهی مدیریت بایستی یکی از الزامات اساسی تامین کننده باشد.
بیشتر بخوانید :  تجارت ایران و عربستان به صفر رسیده است

 

آدرس ثبت شده

  • شهر، استان: بسیاری از شهرها در چین در حد بالایی در یک یا چند صنعت تخصصی شده اند. اگر شما به عنوان مثال در حال منبع یابی لوازم الکترونیکی مصرفی هستید، متوجه خواهید شد که شنژن، گوانگدونگ در این ضمینه بسیار مسلط هستند. یک تولید کننده به صنایع پشتیبانی اطراف خود مانند پشتیبانی، تامین کنندگان ترکیبات، مواد خام و کارگر وابسته است. به همین علت، یک تامین کننده که در یک خوشه صنعتی است، احتمالا رقابت پذیرتر از یک تامین کننده است که در این گروه قرار ندارد.

 

نماینده قانونی

نماینده قانونی/CEO: دانگشنگ ژونگ

نماینده قانونی تنها کارمندی است که می تواند از طرف شرکت توافق نامه ها را امضا کند. مطمئن شوید که امضای او (مرد یا زن) بر روی برگه فروش یا توافق نامه فروش، با مهر شرکت همراه است.

 

سرمایه ثبت شده: RMB 100000

  • نشانگر بزرگی شرکت است: از شرکت هایی با کمتر از ۵۰۰۰۰۰RMB (حدود ۸۰۰۰۰ دلار آمریکا) بایستی در صورت امکان دوری کرد. این قدرتمندترین نشانگر مقیاس تامین کننده از تولید است. هرچه سرمایه بیشتری داشته باشند، بیشتر احتمال دارد که به حسن شهرت خود اهمیت دهند. همچنین به خاطر داشته باشید حتی اغلب تامین کنندگان قابل اطمینان نیز در صورتی که محصولاتشان ضعیف یا معیوب بود بدون داشتن منابع کافی (پول) نمیتوانند به شما خسارت دهند.
  • سرمایه ارز خارجی در گردش: نشان می دهد که شرکت یک سرمایه گذار خارجی دارد، که معمولا نشانه ای از کیفیت است. ارز در گردش، سرمایه گذاری شده همچنین می تواند یک اشاره ای از آن باشد که سرمایه گذار از کجا می آید؛
  • دلار هنگ کنگ (HKD) نشان می دهد که سرمایه گذاران از هنگ کنگ هستند. این افراد از زمانی که این مکان در قرن نوزدهم توسط انگلیسی ها تاسیس شد، وارد معاملات بین المللی شده اند.
  • دلار ایالات متحده امریکا (USD) نشان میدهد که سرمایه گذاران خارجی . . . خوب، خارجی هستند. سرمایه گذاران اروپایی، آسیایی و آمریکای لاتین همچنین تمایل دارند برای سرمایه گذاری های خود در چین از دلار استفاده کنند.
  • دلار جدید تایوان (TWD)

 

 

 

مرحله ۲ مروری بر گواهی های دیگر شرکت ها.

اول اینکه، چرا این موضوع مهم است . . .

برخی محصولات نیاز به تطابق با یک استاندارد از پیش تعیین شده ملی و/یا بازاری دارند. استانداردهای مختلف برای محصولات مختلف بکار میروند، و مسئولیت این امر همیشه به عهده خریداران است تا مطمئن شوند که محصولات وارداتی مجاز باشند.

اغلب محصولات نیازی به این مجوزها ندارند؛ اما اگر شما به فکر خرید عمده از یک محصول هستید، شاید بخواهید در این مورد تحقیق کنید و مطمئن شوید.

"گواهی دیگر" پیوست، می تواند تحت "گواهی شرکت" پیدا شود.

تسلیم گواهی برای تامین کنندگان علی بابا الزامی نیست، بنابراین تعجب نکیند اگر بسیاری از تامین کنندگان به هیچ وجه صفحه  "گواهی دیگر" ندارند.

 

حقایق کلیدی

  • گواهی تطبیق به چیزی بیش از آزمایش کردن نیاز دارد؛ محصولات لازم است تا با مواد و ترکیبات خاصی تولید شده باشند. اگر شما پیش از ارائه سفارش، بصورت شفافی مشخص نکرده اید که محصولات شما بایستی با یک استاندارد خاصی مطابقت داشته باشند، محصولات شما با استاندارد مورد نظر مطابقت نخواهند داشت.
  • از تامین کنندگان در آسیا بسیار بعید است که دانشی در مورد این داشته باشند که کدام استاندارد در کجا برای محصول خاصی اعمال می شود، حتی تعداد کمی از آنها وجود دارند که قادر به ساخت محصولاتی باشند که حقیقتا با استانداردهای محصول اروپا و آمریکای شمالی مطابقت داشته باشند.
  • بسیاری از تامین کنندگان به ندرت، نمایه شرکت خود را بروزرسانی می کنند. اگر شما برای پیدا کردن یک تامین کننده با گواهی لیست شده در صفحه "گواهی دیگر" از نظر زمانی در مضیقه هستید، پس یک پیام بفرستید و از آنها بپرسید که آیا می توانند با استاندارهای گواهی مورد نیاز شما مطابقت داشته باشند یا خیر.
  • یک را ه ساده برای پیدا کردن محصولات دارای تطابق این است که نام محصول و گواهی استاندارد مورد نظر را در قسمت جستجوی محصول در علی بابا تایپ کنید. مثال: (E.G. Mp4 player + CE).
بیشتر بخوانید :  راهنمای خرید آنلاین از وبسایت سوق | آمازون امارت

 

لیست اقدام

  1. تحقیق کنید که کدام استاندارد برای محصول شما در کشورتان و/یا بازار مد نظرتان مورد نیاز است.
  2. صفحه "گواهی دیگر" را بازبینی کنید.
  3. آیا در هیچیک از استانداردهای محصول در آنجا لیست شده است؟
  • اگر پاسخ منفی است، توصیفات محصول و معرفی شرکت را مرور کنید. برخی از تامین کنندگان گزارش های آزمایش های خود را در دسترس دارند ولی آنها را در "صفحه گواهی دیگر" بارگذاری نکرده اند.

 

مرحله ۳ مرور انتخاب محصول تامین کننده/ گوشه فراموش شده بازار

در این مقاله تمرکز زیادی بر تشریفات اداری شده است، اما چیزی که شما به دنبالش هستید محصولات هستند.

یک کاتالوگ محصول تامین کننده میتواند اطلاعات زیادی به شما بدهد، و این مهمترین عامل در زمان انتخاب تامین کننده است.

قاعده طلایی، یافتن تامین کننده ای است که در ساخت یا معامله یک محصول خاص، تخصص دارد.

تخصصی شدن در یک محصول مزایایی را به همراه دارد که تاثیر بزرگی بر کسب و کار شما خواهد داشت.

 

لیست موارد مورد بررسی

 

آیا محصول شما در نام شرکت تامین کننده ذکر شده است؟

این یک نشانگر قدرتمند است که شرکت برای هدف منحصر به فردی از تولید کالایی ثبت شده است که شما به دنبال منبع یابی آن هستید.

آیا محصول شما قسمت عمده ای از کاتالوگ محصول تامین کننده در سایت علی بابا را شامل می شود؟

این نشانگر قدرتمندی است که نشان می دهد تامین کننده در حد بالایی در ساخت و/یا معامله محصولی که شما به دنبالش هستید، تخصص دارد. یک تامین کننده که در حد بالایی در یک محصول خاص تخصص دارد احتمال بیشتری دارد که استانداردهای کیفی برایش تفهیم شده باشند و گزینه های شخصی سازی بیشتری را عرضه کند.

 در شخصی سازی محصول، از آنجایی که حجم بالایی از مواد، ترکیبات و ابزارآلات را که تنها برای محصول شما مورد استفاده قرار می گیرد خریداری می کنند، این امر می تواند قیمت محصول را تحت تاثیر قرار دهد.

شما همچنین خواهید خواست تنوع را با تامین کننده خود افزایش دهید و یک تامین کننده با انتخاب محصول محدود از این اتفاق جلوگیری خواهد کرد.

آیا تامین کننده، محصولاتی را لیست کرده است که به کل از نوع محصولی که شما در جستجویش هستید متفاوت است؟ (برای مثال موارد ساعت مچی و گوشی های آیفون).

کارخانه ها در دنیای واقعی شبیه کارگاه سانتا یعنی جایی که هرچیز قابل تصوری ساخته می شود، نیستند.

شما نمی توانید نیروی کار یا ابزار مشابهی را برای پرینترهای ۳بعدی و دستمال گردن پلی استر بکار ببرید. این مهم است زیرا شما نباید با یک تامین کننده فاقد سازمان دهی و فرصت طلب وارد معامله شوید که کمی از آن میفروشد و کمی از دیگری.

یک تامین کننده "فرصت طلب" همچنین بیشتر از یک تولید کننده حرفه ای احتمال دارد تولید محصول شما را ادامه ندهد. در این صورت از آنجا که شما دیگر محصولی برای فروش به مشتریان خود نخواهید داشت، نتیجه میتواند فاجعه آمیز باشد. این امر بخصوص زمانی خطرناک میشود که شما محصولات را به شرکت های عرضه به مشتری نهایی فروخته باشید، جایی که حسن شهرت و اطمینان پذیری همه چیز است.

بیشتر بخوانید :  تکرار سناریو معدن زغال‌سنگ آزادشهر در "دیزین‌کلا"

 

چگونگی جستجوی تامین کننده در علی بابا جهت شناسایی تامین کنندگان تخصص یافته

سال پیش سایت علی بابا گزینه جستجوی تامین کننده را معرفی کرد، یک ویژگی مفید برای پیدا کردن تولیدکنندگان با تخصص و حرفه ای گری بالا. در آغاز، تمام کاری که این گزینه می کرد ارائه یک لیست از تامین کنندگانی بود که نام محصول در نام شرکت ذکر شده بود. حالا، این گزینه، کاتالوگ محصول تامین کنندگان رانیز جستجو می کند و تعداد محصول مطابقت کننده را برای هر تامین کننده نشان می دهد.

  1. به سایت Alibaba.com بروید
  2. مستطیل جستجو را از "محصول" به تامین کننده تغییر دهید
  3. نام محصول را وارد کنید و بر روی جستجو کلیک کنید.
  4. حالا شما لیست بلند بالایی از تمام تامین کنندگانی خواهید داشت که محصولی را تولید می کنند که شما جستجو کرده اید. این گزینه می تواند هنگام منبع یابی تامین کنندگان، در زمان صرفه جویی کند، چرا کهشما می توانید از مرور کاتالوگ محصولات صرفه نظر کنید.

 

نمونه موردی

شرکت ساعت سازی  گوانگژو گوانگو.، با مسئولیت محدود. یک شرکت تولید کننده و صادر کننده ساعت های ال ای دی است. این در واقع تنها چیزی است که آن ها می سازند، از زمان قرار گرفتنشان در فهرست، آنها بیش از ۹۰۰ مدل متفاوت از این ساعت ها را ساخته اند. زمانی که شما با چینین شرکتی کار می کنید، میتوانید درباره مسائل زیر مطمئن باشید:

  • تنها چیزی که این تامین کننده به آن اهمیت خواهد داد ساعت مچی و مطمئنا ساعت های LED خواهد بود. آنها مدل های جدیدی را توسعه خواهند داد و شرکت شما می تواند انتخاب محصولتان را با شرکت گوانگژو گوانگو رشد دهد.
  • ۹۰۰ طرح متفاوت برابر است با صدها هزار ترکیب مختلف. این تامین کننده می داند این وسایل چگونه کار می کنند و مهمتر از آن اینکه می داند چه چیزهایی کار نمی کنند. شاید امروز نه ولی در آینده شما ممکن است بخواهید محصول خود را با طرح و ویژگی های منحصر به فردی تولید کنید.

 

شما همیشه محدود به ترکیبات و دانش تولیدی خواهید بود که یک تامین کننده می تواند آن ها را برای شما تامین کند. اگر شما می خواهید شرکت واردات و صادرات زیمن ول. با مسئولیت محدود، را به عنوان تامین کننده خود انتخاب کنید، شما بسیار محدود خواهید بود. آنها به شما تعداد تعجب آور ۶ ساعت مچی مختلف پیشنهاد خواهند داد تا از بین آنها انتخاب کنید. با این وضعیت، آنها چگونه می توانند رقابت پذیر باشند؟ اصلا چرا آنها باید زحمت اضافه کردن چند ساعت را در علی بابا بخود بدهند وقتی که مقالاتی مانند این، صراحتا بیان می کنند که وارد کنندگان باید از این تامین کننده دوری گزینند؟ به این خاطر که برخی از وارد کنندگان زحمت خواندن مقالاتی مانند این را به خود نمی دهند، هزاران وارد کننده در این تله قیمت های پایین می افتند و به هر سوالی پاسخ مثبت می دهند. یکی از این افراد نباشید، که فکر می کنند از هرکس دیگری باهوشتر هستند– تا زمانی که  متوجه شوند، آنها به همان اندازه ای که پول پرداخت می کنند، محصول دریافت خواهند کرد.

* ما هیچ ارتباطی با شرکت ساعت سازی گوانگزو گوانگو نداریم و آنها فقط برای مثال ذکر شدند. به هر حال آنها یک انتخاب عالی برای ساعت های LED هستند.

** ما هیچ ارتباطی با شرکت واردات و صادرات زیامن ول نداریم و نام آنها فقط برای ذکر مثال آورده شد. آنها احتمالا یک تامین کننده فوق العاده هستند، ولی احتمالا نه برای ساعت های LED.

 

ترجمه اختصاصی و ویرایش توسط  ققنوس

کلیه حقوق این مقاله متعلق به شرکت ققنوس تجارت خاورمیانه میباشد  . هر گونه کپی بردار از این متن فقط با ذکر منبع بلامانع است

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دسته بندیمقالات

برچسب هاآموزش خرید از سایت علی باباآموزش خرید از علی باباآموزش خرید کالا از چینآموزش کامل واردات از چینآموزش واردات کالا از چینبهترین سایت خرید از چینچگونگی خرید از سایت علی باباچگونگی خرید از علی باباچگونگی واردات کالا از چینحمل دریاییحمل هواییخريد از چينخريد از سايت علي باباخريد از علي باباخريد اينترنتي از چينخريد پوشاك از چينخريد كالا از چينخريد لباس از چينخريد مستقيم از چينخرید از چینخرید از چین اینترنتیخرید از چین موبایلخرید از سایت علی باباخرید از سایت علی بابا چینخرید از سایت علی بابا در ایرانخرید از سایت های خارجیخرید از علی باباخرید از علی بابا اکسپرسخرید از فروشگاه علی باباخرید اینترنتی پوشاک از چینخرید اینترنتی کالا از چینخرید اینترنتی لباس از چینخرید پوشاک از چینخرید پوشاک در چینخرید عمده لباس از چینخرید قطعات موبایل از چینخرید کالا از چینخرید کالا از سایت علی باباخرید کالا از علی باباخرید گوشی از چینخرید گوشی از کشور چینخرید گوشی چینیخرید گوشی چینی ارزانخرید گوشی چینی از بانهخرید گوشی چینی اندرویدخرید گوشی چینی طرح اصلخرید گوشی موبایل از چینخرید لباس از چینخرید لباس بچه از چینخرید لباس چینیخرید لباس زنانه از چینخرید لباس مجلسی از چینخرید لباس مجلسی چینیخرید لوازم جانبی موبایل از چینخرید مستقیم از چینخرید مستقیم پوشاک از چینخرید مستقیم تبلت از چینخرید مستقیم کالا از چینخرید مستقیم گوشی از چینخرید مستقیم لباس از چینخرید مستقیم موبایل از چینخرید موبایل از چینخرید موبایل چینخرید و فروش علی بابادانلود آموزش واردات از چینراهنماي خريد از چينراهنمای خرید از چینراهنمای خرید از سایت علی باباراهنمای خرید از علی باباراهنمای خرید پوشاک از چینراهنمای خرید تبلت چینیراهنمای خرید چینیراهنمای خرید خودرو چینیراهنمای خرید سرویس چینیراهنمای خرید ظروف چینیراهنمای خرید کالا از چینراهنمای خرید گوشی چینیروش خرید از سایت علی باباروش خرید از علی باباروش خرید کالا از چینروش واردات کالا از چینسايت خريد از چينسایت خرید از چینسایت خرید اینترنتی از چینسایت خرید چینسایت خرید چینیسایت خرید فروش علی باباسایت خرید کالا از چینسایت خرید کالا علی باباسایت خرید گوشی چینیسایت خرید مستقیم از چینسایت های خرید از چینسفارش خرید کالا از چینشرایط واردات کالا از چینشرکت واردات کالا از چینشرکتهای واردات کالا از چینطریقه خرید از سایت علی بابافروش مستقیم از چینفروشنده معتبرمراحل خرید کالا از چینمراحل واردات پوشاک از چینمراحل واردات كالا از چينمراحل واردات کالا از چیننحوه خرید از سایت علی بابانحوه خرید از علی بابانحوه خرید پوشاک از چیننحوه خرید کالا از چیننحوه خرید لباس از چیننحوه واردات کالا از چینواردات از چینواردات از چین Dhlواردات از چین آموزشواردات از چین با سرمایه کمواردات از چین به ایرانواردات از چین پارچهواردات از چین چگونه استواردات از چین در مشهدواردات از چین مراحلواردات از چین مشهدواردات پارچه چینواردات پارچه مبلی از چینواردات چین از ایرانواردات كالا از چينواردات کالا از چينواردات کالا از چینواردات کالا از چین به ایران

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها