آمریکا صادرکننده خالص نفت خام نیست- اخبار اقتصادی – اخبار تسنیم

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از فوربز، چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه «آمریکا برای اولین بار طی ۷۵ سال به یک صادرکننده خالص نفت تبدیل شده است». بسیاری این پیشرفت را تحسین کردند و عده ای هم به نادرستی آن خندیدند .
در مورد هر دو نقطه نظر حقایقی وجود دارد. درست است که این عنوان گمراه کننده است و احتیاج به توضیح دارد ولی روندی رو به سوی استقلال انرژی برای آمریکا هم وجود دارد . بنابراین نگاهی می اندازیم به حقایقی که تولید نفت، مصرف و صادرات آمریکا را نشان می دهد .

تولید داخلی نفت خام افزایش یافته است
وزارت اطلاعات انرژی آمریکا هر هفته آماری دقیق از تولید، مصرف و صادرات آمریکا منتشر می‌کند که به آن گزارش هفتگی وضعیت نفت می‌گوید.
در هفته منتهی به ۳۰ نوامبر، وزارت اطلاعات انرژی گزارش داد که آمریکا ۱۱.۷ میلیون بشکه در روز نفت خام تولید کرده است که نشان دهنده دو میلیون بشکه افزایش نسبت به سال گذشته بود. این خبر مورد قبول همه قرار گرفت .
در ادامه گزارش، در گروه محصولات عرضه شده ۲۰.۵ میلیون بشکه در روز نوشته شده بود . این مصرف تقریبی نفت خام آمریکا در یک هفته است. بنابراین آمریکا حداکثر در حال سوزاندن بیش از ۲۰ میلیون بشکه در روز است در حالی که کمتر از ۱۲ میلیون بشکه تولید می کند. پس برخی به این نتیجه می‌رسند که آمریکا حتی به استقلال در انرژی نزدیک هم نشده است .

تولیدات دیگر
ولی مفاهیم مهمی بین این ارقام وجود دارد. اول ۲۰.۵ میلیون بشکه در روز نشان دهنده مصرف آمریکاست. ولی بسیاری از ارقام تولید آمریکا در آمار تولید نفت خام نمی‌آیند .
یک عنوان دیگر با نام «تولیدات دیگر» وجود دارد که شامل گاز طبیعی مایع و سوخت اتانول می شود. این گروه نشان دهنده ورودی‌های قابل توجهی به پالایشگاهها علاوه بر ۱۱.۷ میلیون بشکه در روز تولید نفت است (و ۴ میلیون بشکه در روز واردات خالص نفت خام). تولیدات دیگر شامل ۶.۹ میلیون بشکه در روز می شود که در نهایت به عنوان خوراک پالایشگاه ها و تولیدات پتروشیمی مصرف می‌شوند. بنابراین تولید داخلی نفت خام به علاوه ی سایر تولیدات برابر با ۱۸.۶ میلیون بشکه در روز است که هنوز دو میلیون بشکه تا مصرف آمریکا فاصله دارد .

افزایش صادرات 
ولی صادرات داستان متفاوتی دارد. طی هفته ای که آمریکا ۱.۶ میلیون بشکه در روز واردات داشت، ۵.۸ میلیون بشکه صادر کرد. صادرات محصولات نهایی آمریکا ۴.۲ میلیون بشکه در روز بود. آمریکا نفت خام هم صادر میکند. دلیل اینکه همزمان نفت خام را صادر و وارد می کند این است که چیزی که تولید می کند برای پالایشگاه‌های داخلی مناسب نیست بنابراین نفت خام را صادر میکند و نفتی را که مناسب پالایشگاه‌ها باشد وارد میکند .
بنابراین، عنوانی که درباره آن صحبت کردیم نتیجه ۴ میلیون بشکه در روز واردات خالص نفت و ۴.۲ میلیون بشکه در روز صادرات خالص محصولات نهایی است. در واقع وقتی نفت خام و محصولات نهایی را در هفته منتهی به ۳۰ نوامبر در نظر بگیریم، آمریکا صادر کننده ۰.۲ میلیون بشکه نفت خام به علاوه محصولات نهایی بوده است .
ولی این چیزی نیست که عنوان آن خبر اعلام کرد. در آن آمده بود «نفت». آمریکا هنوز هم یک وارد کننده خالص ۳ تا ۴ میلیون بشکه در روز است.
بعلاوه تولید نفت و سایر تولیدات آمریکا که خوراک پالایشگاه‌ها هستند، معادل ۱۸.۳ میلیون بشکه در روز است، در حالی که مصرف آمریکا ۲۰.۵ میلیون بشکه است.پس مصرف آمریکا نزدیک به دو میلیون بشکه بیشتر از تولید آن است .
بنابراین آمریکا صادر کننده خالص نفت خام نیست و در زمینه انرژی استقلال ندارد، ولی بیش از یک دهه است که در این مسیر حرکت می کند .

انتهای پیام/۱۵

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x