[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتاق بازرگانی ایران؛ ایان بیگز، سفیر استرالیا در ایران در دیدار با معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی ایران از آمادگی شرکت‌های زمین‌شناسی و معدنی این کشور برای حضور در پروژه های معدنی خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تجارتمان با ایران، کارا و مؤثر بوده و زمینه آن بیش‌ از پیش مهیا شود.

بیگز همچنین با اشاره به تمایل شرکت‌های استرالیایی در ایران، افزود: در ایران زمینه حضور و فعالیت شرکت‌های زمین‌شناسی و معدنی استرالیا مهیا است؛ ضمن اینکه در خصوص آموزش نیز در ایران اقداماتی شده و قرار است مدیریت MBA استرالیا در ایران آموزش داده شود.

سفیر استرالیا در تهران، با بیان اینکه ایران و استرالیا از سالیان دور در حوزه آموزشی با یکدیگر تعامل داشته‌اند، اظهار داشت: کارشناسان علوم و فناوری استرالیا نیز می‌توانند در حوزه آموزش ایران فعالیت کنند.

به گفته او، سفارت استرالیا در ایران سرمایه‌گذاران این کشور را برای حضور در ایران تشویق می‌کند و امیدوار است دیدارهای پرباری بین بخش خصوصی دو کشور برگزار شود.

در ادامه، محمدرضا کرباسی، معاون امور بین‌الملل اتاق ایران، توسعه روابط دوجانبه با استرالیا را ازجمله مسائل مدنظر اتاق ایران اعلام کرد.

کرباسی با اشاره به اینکه در گذشته ارزش مبادلات ایران و استرالیا به یک میلیارد دلار می‌رسید، گفت: در شرایط فعلی ارزش مبادلات دو کشور که مستقیم یا غیرمستقیم بین دو کشور جابه‌جا می‌شود، در چند صد میلیون دلار خلاصه‌ شده درحالی‌که سابقه تعامل دو کشور گویای ظرفیت‌های زیادی برای همکاری است.

معاون امور بین‌الملل اتاق ایران افزود: بخش خصوصی ایران برای شروع همکاری با بخش خصوصی استرالیا آمادگی دارد و اتاق ایران نیز علاقه‌مند است برای توسعه همکاری‌ها و افزایش سرمایه‌گذاری‌های مشترک کمک کند اما اولین نکته مهم در این مسیر، دسترسی آسان تجار ایرانی برای سفر به استرالیاست و برای تحقق این امر، تسهیل در گرفتن ویزا بسیار اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید :  مشکلات معیشتی با تکیه بر ظرفیت داخلی قابل حل است

کرباسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی مسافرت از ایران به استرالیا باید از طریق کشور ثالث انجام شود و بسیار زمان‌بر است، تقاضای برقراری پرواز مستقیم میان دو کشور را یکی از اولین اقدامات لازم در توسعه روابط دوجانبه عنوان کرد که باید در دستور کار قرار بگیرد.

به گفته او، برقراری پرواز می‌تواند به رشد صنعت گردشگری هر دو کشور نیز کمک شایانی کند.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی هرمزگاناتاق بازرگانی یاسوجبازرگانی واردات از چینترخیص کالا از بندر امامتوسعه صادرات صندوقحمل بار به سلیمانیهحمل بار کرمانشاهحمل بار و اثاثیه کرجحمل و نقل بین المللی پرسحمل و نقل هوایی بین المللیخدمات بار هوایی صبای هماخرید از سایت Amazonخرید اینترنتی پوشاک از چینخرید اینترنتی حراج لباس زنانهخرید اینترنتی خط همراه اولخرید اینترنتی طلا دست دومخرید پرچم آلمان نازیخرید تجهیزات گیمینگخرید خط تولید دلسترخرید دلار الکترونیکیخرید دلار در تهرانخرید کتاب از آمریکاخرید لباس مجلسی از چینخرید و واردات کالا از چیندرباره ی پی پالرهگیری شماره مرسولهشرکت حمل و نقل بین المللی عظیم ترابرشرکت حمل و نقل بین المللی گسترششرکت حمل و نقل هوایی علمدارصرافی پاسارگادصرافی گرجستانضوابط صادرات داروطراحی گمرکطرز خرید از آمازونطریقه کارت بازرگانیقوانین ترخیص خودروقوانین گمرکی صادرات و وارداتقیمت خرید و فروش یوان چینکارت بازرگانی کردستانکارگو اصفهانگمرک امانات پستیگمرک حیرتانمزایای وب مانینمایشگاه حمل و نقلهزینه حمل کانتینر از چین به ایرانواردات خودرو از چینواردات خودرو کمیته امدادواردات کاغذ a4واردات مصر من الخارجویکتور کارگون

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها