[ad_1]

به گزارش تراز ، محمدرضا حسین‌زاده در حاشیه بیست و هشتمین همایش بانکداری اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: براساس مصوبه پارسال شورای پول و اعتبار نرخ سود یکساله ۱۵ درصد تعیین شده بود اما شرایطی پیش آمد که بانک‌ها رعایت نمی‌کردند؛ اما با سیاستگذاری‌های انجام شده و شرایط جدیدی که کشور در حمایت از تولید دارد، لازم شده است بانک‌ها از ۱۱ شهریور این نرخ را اجرا کنند.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی افزود: به طور قطع بانک‌های دولتی اهتمام بیشتری نسبت به این امر خواهند داشت. البته شنیده‌ایم در برخی بانک‌ها در روزهای اخیر غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای رفتار کردند و اطلاعیه‌ها و فراخوان‌هایی دادند که قبل از ۱۱ شهریور با نرخ‌های بالا سپرده‌گذاری کنند. به طور قطع این کار در زیان‌دهی این بانک‌ها اثر بسزایی خواهد داشت.

حسین‌زاده گفت: از قبل هم مسئولان اقتصادی کشور بارها گفته‌اند بانکی که نرخ بالا و غیرمتعارف می‌دهد به طور قطع با مشکلاتی مواجه خواهد بود، هرچند ما آرزو نمی‌کنیم چنین اتفاقی بیفتد؛ باید همه بانک‌ها به نرخ متعادل و تعارف تن دهند.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی تصریح کرد: اکنون بر اساس هر نرخی که سپرده‌گذاری انجام شود، نرخ سود سه تا چهار درصد بالاتر است؛ اکنون مصوبه شورای پول اعتبار برای تسهیلات ۱۸ درصد است که باید بانک‌ها رعایت کنند. اگر بانکی در این زمینه تخلف می‌کند، قابل رسیدگی است اما آنچه که اعلام شده، نرخ ۱۸ درصدی است.

وی ادامه داد: این سه درصد فاصله بین نرخ سود سپرده و نرخ تسهیلات برای پوشش‌دهی هزینه‌های بانک‌ها است که این رویه در همه دنیا انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید :  نقش آفرینی موزه بانک ملی ایران در استراتژی‌های فرهنگی کشور

حسین‌زاده درباره اینکه برخی بانک‌های دولتی نیز در بازه زمانی تا ۱۱ شهریور در حال جذب یا تمدید سپرده با نرخ‌های بالاتر هستند، گفت: از بانک‌های دولتی یک مورد هم تخلف در این زمینه روی نداده و تنها یکی دو مورد را در بانک‌های خصوصی شاهد بودیم.

وی افزود: بانک مرکزی تخلفات بانک‌ها را رصد می‌کند، زیرا این کار یک کار غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای است.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی تأکید کرد: بانک‌ها باید به قوانین تن دهند و با شرایط اقتصاد کشور هماهنگ شوند تا اقتصاد به شکوفایی برسد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی تهران تمدید کارتاتاق بازرگانی دزفولاتاق بازرگانی طالقانیاتاق بازرگانی مشترک ایران و عراقاخبار گمرک جمهوری اسلامی ایرانبیت کوین کلاهبرداریپست بین المللی Emsپست سریع در تهرانتجهيزات شبكه فروشتجهیزات جدید شبکه های کامپیوتریترخیص کالا از گمرکاتحمل هوایی بار از چینحمل و نقل بین المللی زنجیرهحمل و نقل ریلیخرید ابزار توسنخرید ابزار معرق کاریخرید از چین اینترنتیخرید اینترنتی اپل 6خرید اینترنتی قرص برست اکتیوخرید اینترنتی قرص متادونخرید اینترنتی لیوان یکبار مصرفخرید پستی از چینخرید تور چینخرید کتاب در خارج از کشورخرید لباس آمازونراهنمای خرید از Ebayرهگیری مرسوله پست معمولیشرکت حمل و نقل هوایی سپید بالصادرات قیر 60 70صادرات گچ به چینصادرات لبنانصرافی حافظ تبریزصرافی سامانصرافی هلوفرستادن پول به هندفروش تجهیزات قارچکارت بازرگانی طلاییگمرک ایران ثبت سفارشگمرک حراستگمرک صادرات فرشمستر کارت کانادانحوه انتقال پول به وبمانیواردات ایرانواردات به المانواردات چمدانی از دبیواردات خودرو ایرانیان مقیم خارجواردات خودرو سانتافهواردات ضایعات آهنواردات گوشی تلفن ثابتوب سایت مانی قاسمی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها