[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، در جریان سفر اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور کشورمان به آنکارا و حضور در مذاکرات دوجانبه با نخست وزیر ترکیه، ولی اله سیف و مراد چاتین کایا در ادامه مذاکرات دوجانبه، سند نهایی در خصوص موضوع سوآپ دوجانبه ریال ـ لیر را امضا کردند. پیش نویس این سند طی نشست هفته گذشته رییس کل بانک مرکزی ایران به ترکیه مورد توافق قرار گرفته بود.

بر این اساس، طرفین اعتباری به میزان ۵ میلیارد لیر و معادل آن به ریال ایران ـ در اختیار بانک های عامل دو کشور ـ برای یکدیگر تخصیص دادند که برای گشایش اعتبارات اسنادی به نفع تجار دو کشور با سررسید پرداخت یکساله مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بر اساس این موافقتنامه که با هدف تسهیل تجارت با استفاده از ارزهای ملی دو کشور برای «تامین مالی تجارت» و «سرمایه گذاری مستقیم» بین دو کشور انجام شده است، ریال ایران و لیر ترکیه به راحتی قابلیت تبدیل به یکدیگر را خواهند داشت که به کاهش هزینه های تبدیل و نقل و انتقالات وجوه ارزی برای تجار هر دو طرف، بدون نیاز به استفاده از ارزهای واسط، منجر خواهد شد.

همچنین در این دیدار موضوع اتصال سوییچ ملی دو کشور ایران و ترکیه مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد طی دو هفته آتی نشستی به منظور بررسی زیرساخت های فنی و پیش بینی راهکارهای لازم در این خصوص، بین بخش های فناوری بانک های مرکزی دو کشور برگزار شود. در صورت تحقق این مهم، امکان استفاده شهروندان ایرانی و ترکیه ای از خدمات بانکداری الکترونیک به صورت مشترک تسهیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید :  بارگیری فرآورده‌های سوختی به کردستان عراق تا اطلاع ثانوی ممنوع شد+سند

علاوه بر این در جریان سفر معاون اول رییس جمهور به ترکیه، مقرر شد بانک های ملی ایران و زراعت ترکیه، توافقنامه ای در خصوص ترتیبات بانکی و پرداخت امضا کنند که بر اساس آن خط اعتباری با استفاده از ارزهای ملی و محلی بین این دو بانک برقرار خواهد شد. این توافق زمینه ساز تقویت تجارت بین ایران و ترکیه خواهد شد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی آ.غاتاق بازرگانی ثبتارشارسال پول به قبرساسکریلبیت کوین حساببیت کوین یعنی چهپست اکسپرسیونیستپول پی پالپیگیری شماره مرسوله پستترخیص کار بندر شهید رجاییترخیص کار کالا از گمرکترخیص لباسحمل بار توسط ایران ایرحمل بار زمینی داخلیحمل بار سبلانحمل بار هوایی سپیدبالحمل هوایی مشهدحمل و نقل بین المللی صحرا ترابرحمل و نقل کالا از چینحمل و نقل هوایی علمدارخرید اینترنتی خارجیخرید تجهیزات ابزار دقیقخرید تجهیزات بسکتبالخرید تجهیزات عکاسی صنعتیخرید خط تولید جورابخرید گوشی از سایت Ebayخرید لب تاپ از خارجرهگیری مرسوله پستیستاد ترخیص خودرو خ زنجانشیرخشک وارداتصادرات لبنیات به عراقصرافی 356صرافی ژاپنصرافی لس آنجلسعلی اکسپرس نوعروسفروش خط تولید سینک ظرفشوییقوانین گمرک گرجستانقیمت خرید ماشین از رده خارجکارت بازرگانی ثبت نام شیرازکارت بازرگانی سمنانگمرک غرب کشورگمرک قزویننحوه هک پی پالنقشه ی سیستم های حمل و نقل استانبولواردات پوشاک از دبیواردات روغن زیتونواردات سانتافه 2014واردات فندقواردات کالا از ترکیهواردات لباس از چين

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها