آغاز اجرای آزمایشی وام ۱۰ میلیون تومانی خرید فرش دستباف

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز ملی فرش ایران؛ حمید کارگر گفت: یکی از اصلی‌ترین دلایل افت خرید فرش دستباف در بازارهای داخلی، فرهنگ غلط جامعه است و باعث شده بازار فرش ایرانی در داخل کشور با افت مواجه شود؛ به نحوی که اکنون کفپوش و پارکت و سرامیک، جای استفاده از فرش دستباف را گرفته و سهم بیشتری را به فرش ماشینی داده اند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: بسیاری از مردم بر این باورند که فرش دستباف ایرانی گران است؛ در حالیکه فرش دستباف لزوما فرش‌های ریزبافت نفیس نیستند، بلکه فرش‌های درشت بافت عشایری ایران نیز بسیار ارزشمند، زیبا با قیمت بسیار مناسب عرضه می شوند.

وی تصریح کرد: به منظور رونق حمایت از تولیدات داخلی، اجرای آزمایشی وام خرید فرش دستباف تا سقف ۱۰ میلیون تومان، در استان آذربایجان غربی آغاز شده؛ این در حالی است که پرداخت تسهیلات خرید فرش دستباف، موضوع تفاهم نامه ای بود که میان مرکز ملی فرش ایران و صندوق کارآفرینی امید بسته شد.

به گفته کارگر، در تفاهم اولیه مبلغ اعتبار لازم برای اعطای این وام ها ۵۰ میلیارد تومان عنوان شد که بعد با چانه‌زنی وزیر صنعت، معدن و تجارت این مبلغ تا ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت؛ ولی به خاطر فراهم نبودن برخی زیرساخت‌ها از سوی صندوق کارآفرینی امید پرداخت این تسهیلات به تعویق افتاد؛ ضمن اینکه منظور از زیرساخت ها استقرار دستگاه های کارتخوان در فروشگاه ها است که هنوز صندوق کارآفرینی امید موفق به این کار نشده است.

وی اظهار داشت: اما اکنون این تسهیلات به طور آزمایشی در استان آذربایجان غربی در حال پرداخت است که البته به صورت حواله های بانکی پرداخت می شود، نه کارت‌های اعتباری.

کارگر عنوان کرد: این تسهیلات تا ۳۶ ماه قابلیت تقسیط دارد و با نرخ بهره چهار درصد در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه به برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف اشاره کرد و افزود: این رویداد به یقین بزرگترین رویداد بین المللی و جهانی فرش دستباف است، چراکه در هیچ زمانی در هیچ کجای دنیا، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان، تجار و صادرکنندگان فرش دستباف ایران در این کمیت و کیفیت گردهم نمی آیند.

حمید کارگر ادامه داد: در این نمایشگاه در مساحتی بیش از ۳۰ هزار مترمربع، افزون بر ۷۰۰ تولیدکننده و صادرکننده فرش دستباف حضور خواهند داشت و به عرضه دستبافته های پرتنوع ایرانی می پردازند.

رییس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به قطعی شدن حضور بیش از ٩٠ بازرگان خارجی در هفته آینده در تهران برای بازدید و خرید از نمایشگاه بیست و ششم گفت: آمریکا و ژاپن هریک با ١۴ بازرگان پر تعدادترین مشتریانی هستند که برای پیوند بیشتر با فرش ایرانی در نمایشگاه حضور خواهند یافت. ‌

رییس مرکز ملی فرش ایران در برشمردن برنامه های بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی در حاشیه نمایشگاه فرش گفت:

در مدت برگزاری نمایشگاه همه روزه صبح و عصر کارگاه های آموزشی برای بازدیدکنندگان و علاقه مندان برگزار می شود که در آن ها مباحثی همچون شناخت فرش مناطق مختلف کشور و چگونگی خرید و نگهداری فرش دستباف ارایه می شود.

وی همچنین از برگزاری هفتمین جشنواره فرش برتر خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف معرفی بهترین دستبافته های ایرانی و الگوسازی در این زمینه همزمان با نمایشگاه بیست و ششم برگزار می شود و آثار منتخب در سالن ۵ نمایشگاه به نمایش در می آیند.

حمید کارگر گفت: در سالن مرکز ملی فرش ایران غرفه نقاشی کودکان با موضوع فرش دستباف و با هدف آشنایی کودکان با این هنر- صنعت برپا می شود. همچنین، نمایش فرایند تولید فرش دستباف، نمایش همنشینی فرش و مبلمان و دکوراسیون نیز از دیگر برنامه هاست.

 وی همچنین از واگذاری غرفه به صورت رایگان به دانش آموختگان کارآفرین فرش و دانشگاه های ارایه دهنده رشته فرش طبق روال چند سال اخیر خبر داد و عدم افزایش تعرفه واگذاری غرفه های تجاری را نیز از ویژگیهای قابل ذکر در نمایشگاه پیش رو دانست.

 رییس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به کارکرد فرش ایران در حوزه دیپلماسی هنری، از رونمایی و گره زنی فرش “صلح جهانی” در حاشینه نمایشگاه خبر داد و گفت:

با تاکید بر پیام ریاست محترم جمهوری مبنی بر آری گفتن به صلح جهانی، فرشی با این مضمون طراحی شده است که مهمانان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی نمایشگاه نیز بر آن گره خواهند زد و پس از تکمیل بافت مسافر یکی از نهادهای بین المللی خواهد شد.

وی تصریح کرد در این نمایشگاه از کتاب های “مبانی روش تحقیق در فرش دستباف”، “فرش و مان” و برخی دیگر از تازه های نشر در حوزه فرش دستباف در کنار فناوری هایی همچون استفاده از “واقعیت افزوده” در چیدمان فرش در دکوراسیون رونمایی خواهد شد.

کارگر در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت صادرات فرش دستباف ایران گفت: بر پایه آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، در ۴ ماهه ابتدای امسال ٨٩ میلیون دلار فرش به بازارهای هدف صادر شده است که ٧ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x