[ad_1]

طبق آمارهای ارائه شده در سال گذشته در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی ۸۷ درصد از هدف‌گذاری تعیین شده محقق شده و در حوزه فناوری اطلاعات صادرات ۶۵ درصد اهداف از پیش تعیین شده بوده است.

به گزارش ایسنا، طبق آمارهایی که سایت سازمان توسعه تجارت منتشر کرده صادرات خدمات در حوزه گردشگری نیز معادل ۶۹ درصد از هدف‌گذاری صورت گرفته برای سال  بوده که  البته با این وجود نرخ رشد این بخش در قیاس با سال ۱۳۹۴ از رشدی ۱۱ درصدی حکایت می‌کند.

طبق این گزارش در سال ۱۳۹۵ برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه خدمات فنی و مهندسی به گونه‌ای بود که برای آن چشم‌اندازی ۲۵۰۰ میلیون دلاری در نظر گرفته شده بود اما در نهایت تا پایان سال در این حوزه ۲۱۸۷ میلیون دلار از برنامه‌ریزی‌ها محقق شد که این رقم در قیاس با سال ۱۳۹۴ معادل سه درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در حوزه فناوری اطلاعات نیز برای این مدت ۲۷۵ میلیون دلار صادرات خدمات در نظر گرفته شده بود که از این میان ۱۸۰ میلیون دلار محقق شد و بدین ترتیب عملکرد سال ۱۳۹۵ در قیاس با ۳۲۰ میلیون دلار صادرات  سال ۱۳۹۴ کاهشی ۴۴ درصدی پیدا کرد.

در حوزه گردشگری ۱۲۰۰۰ میلیون دلار برای سال ۱۳۹۵ پیش‌بینی شده بود که در نهایت از این میان تنها حدود ۸۳۲۰ میلیون دلار عملیاتی شده و ۶۹ درصد اهداف تعیین شده حوزه محقق شد. البته این رقم در قیاس با عملکرد ۷۵۰۰ میلیون دلاری این حوزه در سال ۱۳۹۴ رشدی ۱۱ درصدی را تجربه کرد.

همچنین در حوزه ترانزیت در بخش‌های هوایی، دریایی، جاده‌ای و ریلی در مجموع ۴۰۰۰ میلیون دلار در برنامه سالیانه پیش‌بینی شده بود که از این میان ۲۵۹۳ میلیون دلار آن عملیاتی شده و ۶۵ درصد برنامه‌ریزی موجود در این بخش محقق شد، با این وجود در بخش ترانزیت نسبت به سال ۱۳۹۴ معادل ۲۳ درصد کاهش وجود داشته است.

بیشتر بخوانید :  مجوز ایجاد شرکت‌های تخصصی صنعتی در ۳ استان کشور صادر شد

بدین ترتیب در مجموع در بخش صادرات خدمات به طور کلی در سال گذشته ۱۳ هزار و ۲۸۰ میلیون دلار خدمات صادر شد که البته برای این بخش چشم‌اندازی ۱۸ هزار و ۷۷۵  میلیون دلاری در نظر گرفته شده بود که در نهایت ۷۱ درصد آن محقق شد. همچنین طی این مدت در قیاس با مدت مشابه سال ۱۳۹۴ رقمی معادل ۱.۳ درصد کاهش در عملکرد وجود داشته است.

طبق اعلام سایت سازمان توسعه تجارت، آمارهای مورد استفاده در این گزارش در حوزه خدمات فنی و مهندسی بر اساس آمار قراردادهای ارائه شده به دبیرخانه کمیته ماده ۱۹ احصا شده و در حوزه فناوری اطلاعات نیز منبع تعیین این آمار اظهارات شفاهی رئیس اتحادیه صادرکنندگان نرم‌افزار بوده است. همچنین در حوزه گردشگری بر اساس گزارش شفاهی دفتر برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جامعه تورگردانان ایران آمار و ارقام منتشر شده است.

در حوزه ترانزیت نیز آمارها از سوی بخش‌های مرتبط شامل سایت شرکت فرودگاه‌های کشور، سازمان بنادر دریانوردی، سازمان حمل و نقل و راهداری و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تدوین شده است.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگاني بندرعباساتاق بازرگانی سفارت آلماناتاق بازرگانی گرجستان در ایراناخبار گمرک بندر امامانتقال پول به تایلندانتقال پول به کارت دیگر از طریق اینترنتانجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتابیت کوین سایت کلیکیبیوگرافی سایت آمازونپست اکسپرس Xpdپست اکسپرسیونیستپست سریع بین المللی Tntتبدیل پی پال به ریالتجهیزات شبکه پچ کوردتجهیزات شبکه در بندرعباستجهیزات شبکه دست دومترخیص بندر لنگهترخیص کار استاراترخیص کار گمرکترخیص گمرکیحمل و نقل لوله ایخرید از آمازون با گیفت کارتخرید اینترنتی یخچال فریزرخرید خط تولید واش بتنخرید کالا از سایت های خارجی و تحویل در ایرانخرید کیف دلارخرید مستر کارت 25 دلاریرزومه ترخیص کالارهگیری مرسولات خارجیرهگیری مرسولات نظام وظیفهروش خرید از آمازونسایت آمازون چیستسایت بیت کوین روسیشرایط پست بین المللیشرکت حمل و نقل بین المللی جاده ایشرکت واردات کالا از دبیصادرات سیمان به چینصادرات طیورصادرات فرش دستبافصرافی صداقتضوابط تاسیس شرکت حمل و نقل بین المللیعلی اکسپرس ویکی پدیافروش تجهیزات قصابیقيمت يورو حواله ايکارت بازرگانی کرمانشاهمستر کارت ایرانینحوه واردات خودرو از دبیواردات جورابواردات خودرو فرزندان شهداواردات قطعات موبایل از چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها