[ad_1]

مجید موافق قدیری با بیان اینکه قیمت نهاده دامی جو در بازار حدود ۲۰ روز است که کاهش یافته، اظهارداشت: حجم واردات بالا، عدم نقدینگی و ورود دولت در بازار از جمله دلایل کاهش قیمت این نهاده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی آخرین وضعیت سایر نهاده ها در بازار را مورد اشاره قرار داد و افزود: از اواخر هفته قبل تاکنون ادامه روند عرضه متنوع  نهاده های دامی همچون جو و ذرت در مبادی ورودی شمال و جنوب کشور و بورس کالا های کشاورزی قدرت انتخاب خریداران و مصرف کنندگان را افزایش و در نتیجه نوسان در تغییرات مواد اولیه و نهاده های دامی کاهش و قیمت ها را در بازار تحت تاثیر قرار داده بنابراین قیمت این اقلام روند کاهشی داشته است.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ادامه داد: در ماه های قبل اگرچه رشد کند قیمت نهاده های کشاورزی از اتفاقات مهم بازار محسوب شد، اما به نظر می رسد مدیریت نوسانات هیجانی نرخ اقلام کشاورزی از وقایع مثبت بازار محسوب می شود.

قدیری قیمت انواع نهاده دامی در بازار داخل را به شرح ذیل عنوان کرد:

 ۱–کنجاله سویا  پلت آرژانتین در بنادر جنوبی متوسط نرخ هرکیلوگرم  ۱۴۴۰۰ -۱۴۲۰۰ ریال

۲–کنجاله سویا برزیل در بنادرجنوبی متوسط نرخ هرکیلوگرم ۱۴۰۰۰–۱۳۹۰۰۰ریال

۳–ذرت روس درمبدا بنادر شمال متوسط نرخ هرکیلوگرم ۸۷۰۰-۸۵۰۰ریال

۴–ذرت برزیل در بنادرجنوبی متوسط نرخ هرکیلوگرم –۸۱۰۰-۷۹۰۰ریال

۵–جو خارجی در بنادرشمالی متوسط نرخ هرکیلوگرم۹۱۰۰-۸۹۰۰ریال

۶–جو خارجی متوسط در بنادر جنوب ۸۹۰۰ – ٨٨٠٠ ریال

۷–سبوس گندم  متوسط نرخ هرکیلوگرم  کالای داخلی۷۴۰۰– ۷۳۰۰ریال

بیشتر بخوانید :  قیمت طلا و قیمت سکه امروز ۹۷/۰۹/۱۰

۸–گندم   متوسط نرخ هرکیلوگرم ۱۱۷۰۰ریال و گندم شکسته –۱۱۵۰۰ریال

۹-–ذرت اکراین در بنادر جنوب هرکیلوگرم ۸۰۰۰-۷۹۰۰ ریال

تحلیل وضعیت بازار نهاده‌های خارجی

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت بازار نهاده های خارجی عنوان کرد:میزان صادرات کنجاله سویای آمریکای جنوبی به ایران از ماه جولای افزایش داشته، با این حال میزان موجودی ذخیره سازی شده کنجاله سویای آمریکای جنوبی هنوز هم فراوان است.

قدیری گفت: برزیل و آرژانتین میزان صادرات کنجاله سویا به اتحادیه اروپا را افزایش داده اند. از پایان ماه جولای جمع کل میزان موجودی‌های ذخیره کنجاله سویای آرژانتین و برزیل با ۱.۳ میلیون تن افزایش نسبت به سال گذشته به ۳.۶ میلیون تن رسید.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان اضافه کرد: در بازار بورس شیکاگو قیمت‌های آتی کنجاله سویای ماه دسامبر به پایین‌تر از ۳۰۰ دلار در تن رسید ولی با این حال قیمت‌ها ۱۰درصد بالاتر از پایین ترین قراردادها بود.

قدیری افزود: بنا به اطلاعاتی که به دست ما رسیده کاشت سویا در برزیل فقط اندکی افزایش خواهد داشت. در مرکز آرژانتین سود در کاشت ذرت و پس از آن گندم و ۲ بار کاشت سویاست؛ آخرین مطالعات حاکی از این است که در سال زراعی ۱۸-۲۰۱۷ کاشت سویا در آرژانتین کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه قیمت‌های فروش آتی ذرت و گندم دیروز در بازار بورس شیکاگو به پایین ترین حد رسید و دلیل این کاهش فروشهای صندوق‌های سرمایه گذاری و دورنمای میزان موجودی‌های زیاد جهانی است، گفت: وضعیت ذرت آمریکا بنا به گزارش گروهی که از آن بازدید کرده اند بهبود پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید :  صدور ویزای ایران در عراق و افغانستان مختل شد

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاارسال پول به خارج از کشورانتقال پول به کارت بانک صادراتانتقال پول به کارت بانک ملیانواع پست های سریعبیمه ی حمل و نقل دریاییتجهیزات شبکه نگزنسترخیص کار ترکیهثبت کارت بازرگانی تهرانثبت نام کارت بازرگانی لرستانچگونگی خرید از آمازون در ایرانحمل از چینحمل بار داخلیحمل بار ماهان ایرحمل زمینی از ترکیهحمل هوایی بار از دبیحمل و نقل طباطباییحواله اسکریلخريد تجهيزات پزشكيخرید از شرکتهای چینیخرید اینترنتی صنایع دستی چوبیخرید اینترنتی ویندوز 8 اورجینالخرید تجهیزات هواویخرید خط تولید حلبخرید روسری از چینخرید و فروش خط تولید دست دومسایت Ebay ایرانیصادرات سبزیجات به چینصادرات فرش به چینصرافی جوادیصرافی خ شهید بهشتیصرافی وحید ظفرضوابط واردات تجهیزات پزشکیفروش دلار لیبرتی رزروفریت بار به کلگریقانون بیت کوینقوانين گمرك خودروقوانین صادرات 93قوانین گمرکی افغانستانکارت بازرگانی حقوقیکارگردانمجوز ترخیص به انگلیسینحوه خرید از سایت خارجینحوه ی ترخیص کالانرخ ترخیص خودرونرخ وب مانیواردات خودرو پرستیژواردات و صادرات خودروواسطه خرید از سایت های خارجیوب مانی ایرانوب مانی تحریم

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها