[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، طبق آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع کل ریزشهای جوی از اول مهر تا ۴ دی سال آبی ۹۸-۹۷ (۹۴ روز ابتدایی سال آبی جاری) بالغ بر ۹۳.۲ میلیمتر است.

این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت( ۶۵.۸ میلیمتر) ۴۱.۶ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته( ۲۹.۹ میلیمتر) ۲۱۱.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین حجم بارش‌های کشور از اول مهر تا ۴ دی به ۱۵۳ میلیارد و ۵۹۶ میلیون مترمکعب رسید.

از مجموع ۹۳.۲ میلیمتر بارش‌ ثبت شده در ۹۴ روز ابتدایی سال آبی جاری، ۱.۱ میلیمتر بارش در ۴ روز ابتدایی زمستان ثبت شده و در حالی که متوسط بارش‌های پاییزی بیش از یک میلیمتر در روز بود، متوسط بارش‌های زمستانی تا امروز کمتر از ۰.۳ میلیمتر در روز بوده است. این موضوع نشان‌دهنده کاهش  روند رشد بارش‌ها با شروع زمستان است.

وزارت نیرو نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: “طبق اعلام مراجع رسمی، برخلاف بارش‌های مناسب و گاهی سیل‌آسا در دو ماه ابتدایی فصل پاییز، وضعیت بارش در فصل زمستان در محدوده نرمال تا کمتر از نرمال پیش‌بینی شده که این موضوع نیازمند توجه و دقت ویژه در سال آتی، مدیریت مصرف در حوزه های مختلف شرب، کشاورزی و صنعت و اساسا همراهی همه ارکان دولتی و آحاد مردم است. لذا از تمامی هم‌وطنان ارجمند تقاضا داریم برای بهره‌مندی همگان از نعمت ارزشمند آب، درایت و حساسیت لازم را در مصرف به‌کار گیرند.”

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید :  میوه‌های قاچاق را به نیازمندان هم ندهید و بدون رحم آتش بزنید- اخبار اقتصادی - اخبار تسنیم

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها