[ad_1]

کاوه زرگران، درباره برداشته شدن قیمت مصرف کننده برخی کالا‌ها  اظهار کرد: این اقدام معقول وسنجیده‌ای است و نشان از تسلط وزیر جدید صنعت،معدن و تجارت به مقوله بازار دارد. به گزارش اقتصاد آنلان به نقل از تسنیم، وی بابیان اینکه از دو سال قبل قرار بود قیمت‌گذاری کالاها برداشته شود افزود:برنامه‌ریزی‌شده بود برداشته شدن قیمت مصرف‌کننده  برای همه کالاها باشد اما روش پله‌ای که وزیر جدید صنعت در نظر گرفته نیز مناسب است.

دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران ادامه داد: بر این اساس قرار بود کلیه کالاها به غیر از نان، آرد، ماست و شیر از شمول قیمت گذاری خارج شود و به صورت عرضه و تقاضا در بازار عرضه شود. در آن زمان این مهم در پیش جلسه شورای اقتصاد مطرح شد اما در جلسه نهایی از دستور کار خارج شد.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که دولت تصمیم گرفته این برنامه را به‌صورت بخش بخش به مرحله اجرایی در بیاورد.

زرگران گفت: خرده‌فروشان، توزیع‌کننده و تولیدکننده هرکدام برای خود سودی دریافت می‌کند و در صورتی مردم از عمده‌فروشی  خرید می‌کنند باید کالا را به نرخ پایین‌تری خریداری می‌کنند اتفاقی که اکنون در برخی از هایپر مارکت ها روی می‌دهد اما باید در همه آنها به این شکل باشد.

وی با بیان اینکه دولت در حال اصلاح رویه قیمت گذاری است افزود: بر این اساس تولید کننده نرخ خود را برای عرضه کننده فاکتور می کند و فروشگاه های نیز موظف به ارائه محصول خود با سود در نظرگرفته شده، هستند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی تاکید کرد: این اتافاق باعث می شود که دسترسی مردم به خوارکی ها در عمده فروشی یا همان هایپر مارکت ها ۱۰ تا ۲۰ درصد ارزان تر شود. تخفیف های که اکنون نیز به مصرف کننده در برخی از کالا های ارائه می شود مربوط  به هیمن امر است اما منبعد این ارزان فروشی باید در همه کالا ها روی دهد.

بیشتر بخوانید :  یارانه خانواده های نیازمند، قطع نمی شود

زگرران اظهار داشت: از طرفی تخفیف های حجمی و فصلی که تولید کنندگان به عرضه کنندگان ارائه میکنند منبعد به جای فروشگاه داران به مصرف کنندگان می‌رسد .

وی در پاسخ به این سوال که با اجرای این طرح نظارت حداقلی بر قیمت ها در شرایط موجود از بین نخواهد رفت گفت:سازمان امور مالیاتی وظبفه دارد، قانون مالیات بر ارزش افزود را به با نصب صندوق های مکانیز ه فروشگاه هایی به مرحله اجرایی درآورد که بر این اساس قیمت تمام کالا ها  ثبت می شود و هر کالایی که بیشتر از قیمت مورد نظر فروخته شود به راحتی توسط یک نرم افزار قابل پیگیری است.

زگرران اظهار داشت: اقدام مناسبی است و در کشور های مختلف به مرحله اجرایی رسیده و کالا در هر فروشگاهی بر اساس قیمتی که در فروشگاه نصب شده است تعیین می شود و از محل کار خانه قیمتی برو روی آن اعمال نمی شود.

بنابراین گزارش محمد رضا نعمتزاده وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم درآخرین ابلاغیه مهم خود، الزام تولیدکنندگان به درج قیمت مصرف‌کننده بر روی کالاهای منتخب بیسکویت، شیرینی، کیک و شکلات، انواع چیپس و اسنک و محصولات صنایع سلولزی و بهداشتی را  برداشت.

با روی کارآمدن شریعتمداری به عنوان وزیر جدید صنعت،دایره محصولاتی که شامل درج قیمت نمی‌شوند وسیع تر شد و وی با صدور ابلاغیه ای  انواع محصولات کارخانه‌ای، کنسرو، کمپوت، سس، ترشی، شور، مربا و عسل دارای بسته‌بندی را نیز از بند درج قیمت مصرف کننده رها کرد.

بر اساس ابلاغیه موجود، قرار است این طرح از ابتدای مهر ماه در کشور اجرا شود و اجرای آن نگرانی‌هایی را بابت افزایش قیمت محصولات مصرفی مردم ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید :  گوشی K8 Note با دوربین دوگانه رونمایی شد

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی ایران پرتغالاتاق بازرگانی لیتوانی ایراناموزش واردات از چینبیت کوین به زبان سادهتجهیزات شبکه عمدهترخیص بسته پستی از گمرکترخیص دبیترخیص کار گمرک اصفهانچگونگی واردات از چینحمل هوایی از چین به ایرانحمل و نقل بین المللی در اصفهانحمل و نقل حامد بارحمل و نقل دریایی کیشحمل و نقل همدانحواله یورو به ایتالیاخدمات بار هوایی سرعت رسانخرید iphone 5s از آمریکاخرید ابزار قالب بندیخرید ابزار لحیم کاریخرید از Amazon و Ebayخرید اینترنتی ژیلتخرید اینترنتی کلت گازیخرید بیت کوین ماینرخرید پستی ابزار یراقخرید خط تولید اسباب بازیخرید دلار هنگ کنگخرید وفروش سهام خارج از بورسروش ترخیص خودروسامانه رهگيري مرسولات ناجاشرایط واردات خودرو برای فرزندان شاهدشرکت حمل و نقل دریایی از چینشعبه 619 صادراتصادرات دام زندهصادرات سیبصادرات عسلصرافی متینفروش ابزار نقره سازیفروش خط تولید فیلتر هوا تبریزکد گمرک امام خمینیگمرک لوازم خانگیگمرک واردات کالالوگوی سایت آمازونمراحل ترخيص خودرو از پاركينگواحد ترخیص خودروواردات خودرو شرایطواردات خودرو کارت بازرگانیواردات خودرو کی آزاد می شودواردات ضایعاتواردات ماشین از المانواردات نفت آلمان

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها