[ad_1]

حسن کاری،‌ اظهار داشت: سیاست بنیاد در ارتباط با پلاسکو ساخت یک ساختمان جدید منطبق بر استانداردهای روز، با نمادی از ایثارگری و فداکاری آتش‌نشان‌های عزیز است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وی در پاسخ به این سؤال که پس از گذشت ۶ ماه از حادثه پلاسکو، ساختمان پلاسکو قرار است ساخته شود یا خیر؟ گفت: به دنبال وقوع حادثه پلاسکو با دستور ریاست بنیاد مستضعفان، کمیته ساختمان پلاسکو در بنیاد شکل گرفت و تاکنون ۲۰  جلسه این کمیته برگزار شده است و ‌وظیفه اصلی این کمیته پیگیری ساختِ ساختمان پلاسکو  است.

کاری افزود: سیاست بنیاد در ارتباط با پلاسکو ساخت یک ساختمان جدید منطبق بر استانداردهای روز، با نمادی از ایثارگری و فداکاری آتش‌نشان‌های عزیز است. توجه و هم‌دردی همه آحاد مردم ما را به این مسئله هدایت کرد که طراحی ساختمان پلاسکو باید به‌صورت مسابقه‌ای ملی برگزار شود‌ تا ضمن مشارکت عمومی در ساخت ساختمانی متمایز از ساختمان قبلی، نمادی ملی برای فداکاری شهدای آتش‌نشان به‌ یادگار بماند.

‌وی در پاسخ به این سؤال که تکلیف کسبه‌ای که در این ساختمان اقدام به خرید سرقفلی کرده بودند چیست؟ آیا سرقفلی آنها را خریداری می‌کنید یا به جای آن مغازه‌ای به آنها می‌دهید‌؟ توضیح داد: ‌‌تصمیم بنیاد ساخت ساختمان پلاسکو و واگذاری سرقفلی به صاحبان سرقفلی قبلی طرف قرارداد با بنیاد مستضعفان، با رعایت حقوق همه مالکین است.

کاری بیان کرد: در ارتباط با خرید سرقفلی یا جایگزینی سرقفلی با مغازه تا کنون درخواستی از طرف کسبه پلاسکو به بنیاد واصل نشده است، درصورت درخواست کسبه آن را در کمیته ساختمان پلاسکو بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید :  سود وام پلاسکونشینان ۲برابر شد

وی درباره کمک به کسبه پلاسکو توضیح داد: ‌بنیاد یکی از اعضای کارگروه ویژه بررسی حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو زیر نظر معاون اجرایی ریاست جمهوری است و در قالب این کارگروه آماده هر گونه کمک و همکاری است. کما اینکه هزینه اجاره ۷ ماه کسبه ساختمان پلاسکو در ساختمان نور، با اخذ مجوزی که از هیات امنای بنیاد مستضعفان صورت گرفت، پرداخت شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به قرارگرفتن ساختمان پلاسکو در حریم میراث فرهنگی این ساختمان در چند طبقه ساخته می شود؟ بیان کرد: درخواست صدور پروانه ساخت از طرف بنیاد مستضعفان به شهرداری تهران داده شده است، همه تلاش بنیاد با توجه به حقوق کسبه پلاسکو، هماهنگی با مسئولان مربوطه جهت اخذ جواز ساخت ساختمان در همان ارتفاع قبلی است در هر حال ساخت مجدد ساختمان که مورد تعهد بنیاد است، نیازمند همکاری و کمک همه دست اندرکاران و دستگاه‌های ذی‌ربط است.

رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان در پاسخ به این سؤال مبنی بر ایمن‌سازی‌ ساختمان‌های قدیمی بنیاد، گفت: ‌یکی از مباحثی که در کمیته ساختمان پلاسکو، در بنیاد مستضعفان، مطرح شده است، موضوع تکمیل، به روز رسانی و ایمن‌سازی ساختمان‌های قدیمی است که در مالکیت بنیاد هستند؛ البته باید در نظر داشت همه ساختمان‌هایی که طی سال‌های اخیر توسط بنیاد ساخته شده‌اند از ایمنی کامل برخوردار هستند؛ ساختمان‌های مورد اشاره بعضا ساختمان‌های قدیمی هستند، این ساختمان‌ها علاوه بر بنیاد که صرفاً مالک عرصه یا اعیان است، دارای مالکین صاحب سرقفلی هم هستند که توسط هیات مدیره یا شورای آن ساختمان‌ها نگهداری و اداره می‌شوند.

بیشتر بخوانید :  تامین امنیت شغلی برای ساماندهی قراردادهای موقت کار

کاری گفت: وضعیت ایمنی ۳۲ ساختمان قدیمی شناسایی شد و ضمن بررسی وضعیت آنها با همکاری سایر مالکین و در مواردی بنا به ضرورت راساً توسط بنیاد مستضعفان اقدامات مورد نیاز از قبیل ایمن سازی، بیمه و حفاظت در برابر حریق در  آنها انجام و در دست پیگیری است.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی ثبت نامارسال پول به قبرسانتقال پول به کارتانجمن علمی حمل و نقل هواییبیت کوین سایت کلیکیپست سریع چاپارترخیص کار در چابهارترخیص کار یعنی چهترخیص کالا پزشکیترخیص کالا در جلفاحسابداری وارداتحمل و نقل در صادراتحمل و نقل فراورده های خونیخرید ابزار فوندانتخرید ابزار گلسازیخرید ابزار موسیقیخرید از Ebay Persiantoolsخرید از خارج ققنوسخرید از سایتهای خارجی ققنوسخرید المان پلتیرخرید اینترنتی خارجخرید اینترنتی رسیورخرید اینترنتی گارسینیا کامبوجیاخرید اینترنتی گیرنده دیجیتال خودروخرید اینترنتی همسترخرید تجهیزات چاپخرید تجهیزات سمندخرید مکمل از سایت خارجیرهگیری مرسوله کارتشرایط ترخیص خودرو برای جانبازانصادرات شعبه 8888صرافی حواله چینفروش ابزار طاهافروش خط تولید الکلفروش خط تولید چیپس میوهقوانين گمرك خودروقوانین جدید گمرک ایرانقیمت حواله یورو امروزکارت بازرگانی بندر عباسکارت بازرگانی ثبت نامکارت بازرگانی منطقه آزاد اروندکسب یک بیت کوینواردات از چین سریعواردات اسب از آلمانواردات دام زنده از ارمنستانواردات ماشین دست دوم از دبیواردات مواد غذایی به ایرانواردات و صادرات ایرانوب سایت بابک مانییادگیری صادرات و واردات

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها