[ad_1]

سرپرست گمرک یزد با اشاره به این که در این اداره کل امکانات حداقلی برای کارکنان رعایت نشده و انجام نگرفته است، اظهار کرد: در شرایطی که روستاهای استان آب لوله‌کشی دارند اما گمرک یزد، آب آشامیدنی ندارد و با دبه‌های ۲۰ لیتری آب می‌آورند .

به گزارش ایسنا، «مهرداد پیرحیاتی»  در نشست مدیران دستگاه‌های اقتصادی یزد که در محل گمرک استان برگزار شد در ادامه با اشاره به این که سرانه اضافه کار کارکنان گمرک یزد رقم بسیار پائینی است، افزود: گمرک یزد خانه‌های سازمانی بسیار اندکی دارد و از کمبود شدید نیروی انسانی رنج می‌برد .

وی با بیان این که کمبود امکانات و رفاهیات در گمرک یزد اکنون به ایرادهای سیستمی و فنی تبدیل شده است، تصریح کرد: من برای کار، فعالیت و تغییر وضعیت موجود به گمرک یزد آماده‌ام و در این زمینه نیازمند حمایت مسئولان از مجموعه گمرک هستم .

پیرحیاتی در بخش دیگری از سخنانش به تحلیل تجارت خارجی استان در دو ماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از آن پرداخت و گفت: در ۲ ماهه ابتدایی سال‌جاری سه هزار و ۳۵۴ تن کالا به ارزش ۱۳ میلیون و ۸۳۵ هزار دلار از گمرک  یزد به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن از نظر ارزش ۹ درصد رشد و از نظر وزن ۱۱ درصد کاهش داشته است .

وی رشد ارزش واردات استان را از دستاوردهای سامانه جامع امور گمرکی دانست و اظهار کرد: با راه اندازی سامانه های الکترونیکی از کم اظهاری در گمرک جلوگیری شده و اکنون شاهد رشد ارزش واردات گمرک یزد هستیم .

بیشتر بخوانید :  جهش 346 درصدی صادرات زغالسنگ - اخبار تسنیم

سرپرست گمرک یزد ادامه داد: عمده وارد گمرک یزد مواد اولیه و ماشین آلات واحدهای تولیدی استان است که اکثر آن از کشورهای اروپایی وارد کشور می‌شود .

وی در ادامه به عملکرد صادراتی گمرک یزد پرداخت و گفت: در دو ماهه نخست سال جاری بیش از ۳۵۲ هزار تن کالا به ارزش ۷۹ میلیون دلار از گمرک یزد به خارج کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از آن از نظر ارزش ۱۹ و از نظر وزن ۲۹ درصد رشد را نشان می‌دهد .

وی افزود: گمرک یزد روزانه به طور میانگین ۱۰۰ تا ۱۵۰ اظهارنامه صادراتی دارد و ۶۰۰ وسیله نقلیه سنگین از گمرک یزد به مقصد سایر کشورها بارگیری می‌شود .

پیرحیاتی در همین زمینه به رتبه برتر استان در تولید محصولات گلخانه ای اشاره کرد و گفت: متاسفانه با وجود رتبه ممتاز یزد در تولید محصولات گلخانه‌ای اما متاسفانه حتی یک خیار سبز از گمرک یزد به خارج کشور صادر نمی‌شود و صادرات از مرزهای دیگر صورت می‌گیرد.

«علی نمازی» مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان یزد در این نشست با تبریک انتصاب سرپرست جدید گمرک یزد اظهار کرد: مجموعه مدیران دستگاه‌های وزارت امور اقتصاد و دارائی آماده کمک به مجموعه گمرک هستند .

وی ادامه داد: تاکنون ۱۲ نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصاد و دارائی تشکیل شده و این مجموعه آماده همکاری با مدیریت جدید گمرک یزد است و امیدواریم با پشتکار مدیریت جدید  مشکلات در کوتاه مدت برطرف شد .

گفتنی است، در این نشست که مدیرکل امور مالیاتی استان یزد، سرپرست شعب بانک ملی در استان، دبیر شورای هماهنگی بیمه های استان و مدیر بیمه ایران در استان، مدیراموال تملیکی حضور داشتند، هریک از اعضا به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

بیشتر بخوانید :  طلا در معرض ریسک کاهش قیمت قرار گرفت

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگاني ايران چيناتاق بازرگانی هنداقامت آمریکا از طریق خرید ملکانتقال پول به بانک رسالتتاریخچه حمل و نقل هوایی در جهانترخیص خودرو از گمرک بندرعباسترخیص کالا از گمرک بندر انزلیتوسعه صادرات صندوقثبت گمرکحمل بار تهرانحمل نقل هواییخدمات بار هوایی سیطرهخرید Ebay در ایرانخرید ابزار فنیخرید پاسپورت آمریکاخرید تجهیزات پرورش بلدرچینخرید دلار از عراقخرید و فروش ابزار نجاریخرید وفروش ابزاردانلود قوانین گمرکیسرمایه واردات از چینشرکت حمل و نقل بین المللی زرین برناصادرات تنباکوصادرات حبوبات ایرانصادرات و ترخیص کالاصرافی جردنصرافی در لندنصرافی کلگریضوابط واردات داروفروش ابزار های جاسوسیفروش خط تولید خمیر کاغذفروش مستر کارت خرید اینترنتیفریت بار ترکیشققنوس علی اکسپرسقوانین گمرکی خودروکارگو ایرانی در ویتنامکارگو ترکیشگمرک پیام کرجگمرک جنوب تهرانگمرک کاشانگمرک هراتنحوه خريد از سايت هاي خارجينحوه ی صادراتنمایندگی وبمانی در ایرانواردات پوشاک از چینواردات خط تولید از چینواردات روسری از چینواردات زاگرس خودروواردات محصول از چینوب سايت رسمي ماني رهنما

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها