77

 

طی ماه های اخیر تغییرات بسیاری در شیوه ترخیص مرسولات اکسپرس  و خرده بار در گمرکات جمهوری اسلامی ایران بعمل آمده است به طوری که با مکانیزه شدن تشریفات ترخیص کالا در گمرکات کشور و یکپارچه شدن سیستم های گمرک ،سازمان امور مالیاتی و سایر نهادهای نظارتی، گمرکات کشور اخیرا سخت گیری بیشتری برای ترخیص مرسولاتی که ارزش بیش از ۸۰ دلار دارند را اعمال میکنند.

 

با توجه به تجربه ما این اقدامات در جهت شفاف شدن امور ترخیص و جلوگیری از واردات توسط دلال ها و واسطه های شخصی در امور ترخیص و عدم استفاده از کارت های بازرگانی اجاره ای در امر واردات میباشد .


با توجه به سخت گیری های انجام شده شرکت های فعال در خدمات حمل سریع بار که خدمات درب به درب را به مشتریان خود وعده داده اند اکنون غالبا توانایی ترخیص به صورت پته (غیر تجاری) را ندارند و پس از ورود بار به کشور اقدام به ارائه و تحویل مدارک بار  به صاحب مرسوله  (ارائه قبض و یا صلح نامه)  مینمایند تا شخصا به گمرک برای ترخیص مراجعه نماید


 و هم اکنون بیشتر مرسولاتی که ارزش انها از سقف ۸۰ دلار بالاتر است نیاز به طی مراحل تشریفات ترخیص با استفاره از کارت بازرگانی و با انجام ثبت سفارش در سازمان بازرگانی میباشد .


از این رو با توجه به مقررات و شرایط  جدید ، به اطلاع کلیه مشتریان میرسانیم که در صورتی که به صورت مداوم اقدام به واردات مینمایند اقدام به تهیه کارت بازرگانی به نام خودشان کرده و در صورتی که خدمات ترخیص را به مجموعه ققنوس بسپارند ، ترخیص مرسولات بالای ۸۰ دلار با هزینه و زمان بیشتری نسبت به مرسولاتی که به صورت پته و شخصی وارد میگردد خواهد بود .

بیشتر بخوانید :  کالای متروکه چیست و چه مواقعی یک کالا متروکه محسوب می شود؟

البته این موضوع قابل ذکر است مجموعه ققنوس همواره سعی خود را بر ان خواهد گذاشت تا مرسولات مشتریان با حداقل هزینه و حقوق ورودی به کشور وارد و یا از کشور صادر گردد .

در ضمن شما میتوانید از اخرین اطلاعیه ها و بخش نامه های قانونی مربوط به امور صادرات و واردات از طریق وبسایت اصلی ققنوس مطلع گردید و در جریان اخرین قوانین صادرات و واردات باشید


با تشکر

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها